En tråd till nya medlemmar

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av TheNano, 26 jul 2009.

1. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att det ska finnas en tråd markerat Viktigt " Är du ny här och i Android världen läs här först!"
    Där kan man förklara några viktiga regler som typ att
    - vi har en wiki ,
    - sök innan du ställer frågor annars ignoreras / raderas det , tag inte det personligt.
    kannske ett par nybörjare länkar till wikin eller varför inte forumtrådar mm .

när man vill vara snäll och svara på nya medlemmar att de ska läsa och söka först kan de känna sig litte på hoppat men finns det en tråd blir det mer som lag!

2. Kvabbson

Kvabbson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja! Jag är nybörjare och jag vill ha en nybörjartråd! Jag läser forumet och så men eftersom jag inte är så hemma i den här världen förstår jag inte allt. Så om nån vill göra en nybörjarguide skulle jag vara hemskt tacksam, typ vilka uppdateringar etc man ska/bör/kan göra och vad de innebär för mig som användare. Tex verkar ju alla prata om att roota sina telefoner men varför vill man göra det? (Och ja, jag har läst både i wiki och på forumet men känner mig ändå förvirrad.)

Så finns det någon som vill förbarma sig över oss nybörjare (för det kan väl inte bara vara jag som inte fattar, eller?) skulle åtminstone jag bli jätteglad!
    //Emma