en undran X10 eller N900 - låsa sig till Google eller inte

Diskussion i 'Allmänt' startad av tiborric, 14 mar 2010.

1. tiborric

tiborric Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan!
    Efter att jag har lästa följande artikel blev jag konfunderad....
    https://swedroid.se/android-den-enkla-vagen-till-frivillig-inlasning

Jag är mellan valet och kvalet bland följande telefoner X10, Desire och N900(lite tung för mig kanske..)

Efter artikelns läsning blev jag lite så där rädd...Idag har jag ingen kontakt med Google förutom deras webläsare i datorn. Nu undrar jag om Android telefonerna ska hela tiden vara uppkopplade eller inte. Kommer dem hela tiden att varna mig att dem inte är synkade eller kan jag koppla bort synkningen. Jag har min e-mail adress och är mest intresserad av surfning och kanske ta bra bilder därför lutar det åt X10... Hur låst man är egentligen eller kan man styra det lite?

Tycker ni att X10 får plats i fickan?

Tacksam för ärliga svar,

2. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Desire

Eller kanske HTC Desire?

3. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

En androidtelefon behöver inte vara synkad med det ena och det andra, och man kan välja att inte använda Googles egna tjänster om man vill det.

4. GTT

GTT Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Personligen ser jag inget problem med "inlåsningen". Google tillhandahåller en massa gratistjänster som man förr var tvungen att betala för. Hurra! Gps brukade kosta, ett mailkonto med ordentligt utrymme kostade innan gmail... etc.

Tillägg: Spekulation om att google skulle börja ta betalt är kanske inte helt obefogade, men samtidigt måste man förstå att detta knappast är i linje med googles affärsmodell.

Google tjänar pengar på reklam och tjänar alltså mer desto mer vi använder deras tjänster. Google är glada så länge vi anvnder deras tjänster. Vi är glada så länge vi får tjänsterna gratis. Alla glada. Skulle de ta betalt skulle användningen minska (sannolikt ganska mycket eftersom vi förväntar oss allt på nätet gratis nu för tiden) och de skulle tjäna mindre pengar eftersom de inte skulle kunna sälja lika mycket reklam, där de verkliga pengarna ligger.

Last edited: 14 mar 2010
  5. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det går utmärkt att låta bli att koppla telefonen till ett googlekonto om man vill. Men då får man ju av förklarliga skäl inget av deras tjänster heller. Det går tom att byta ut googles webbsök, tydligen, iom att AT&T och Motorola ska göra det.