En wildfire till sambon

Diskussion i 'Wildfire' startad av Cherokee, 17 aug 2010.

1. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Har lyckats övertala min sambo att hon ska köpa sig en Wildfire (Jag förstår inte.. det borde väl vara självklart att alla ska ha en HTC? ;) )

Nu är hon iaf riktigt sugen och har under gårdagen skapat sig ett googlekonto med kalender och kontakter. Vi testade att jag kunde se hennes poster och so far so good.

Men, det jag undrar. Är det ett klokt val av telefon? X10 mini/pro är alldeles för liten, och personligen trivs jag kanonbra med min Hero.

Finns det egentligen några nackdelar för henne att köpa en Wildfire? Kan väl nämnas att hon knappt vet vad "skärmupplösning" är, så att argumentera mot det är lite overkill ;) Det jag undrar är ifall det finns många appar som inte går att köra på grund av upplösning, och förslag på vilka typer av appar det är?

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    JAg tror de flesta appar, eller alla appar, fungerar oavsett skärmupplösning.
    Det är ju mer spel som kan variera.
    Men när det gäller appar så är det Android-versionen som spelar roll, och WF har ju 2.1, så många många appar kommer att fungera på den.

Hade jag inte haft en Desire hade jag garanterat övervägt att skaffa en Wildfire. Men nu har jag ju storasystern så ;).

Det är ju om hon vill vänta till Xperia X8 isåfall...

3. Phattss

Phattss Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv är jag själv nöjd med min Wildfire som jag har haft i 4 dagar nu.
    Jag har inte alls märkt av att någon app vägrar funka pga Skärmupplösningen.

Men det går inte att se vissa apps på market pga skärmupplösningen, men det finns sätt att gå runt det och oftast så brukar dom apparna fungera bra.

Men jag tror nog att det mest är spel som påverkas av skärmupplösningen och om det inte skulle fungera med några andra appar så tror jag säkert att dom släpper något stöd inom snar framtid!

4. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Och glöm inte att wildfire får 2.2 senare som gör den ännu bättre.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

5. forsba

forsba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Precis glöm inte att 2.2 uppdateringen väntas inom detta år.

Men jag har inte haft problem med min Wildfire som jag har haft i ca två veckor nu, jag är nöjd och rekommenderar den!

6. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Det låter bra hörrni ;) Såg även att den gått ner i pris nu, vilket är bra. Hon ska dock inte köpa den förens efter Turkietresan nästa vecka \o/

7. ronaldoo

ronaldoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

köp den föfan ,,ni kommer bli garanterad nöjd :)