Endast 3g

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Gonjer, 27 maj 2010.

1. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Här läst guiderna här på forumet för att spara batteri, så fixade JuiceDefender, fick 1 dag extra batteri.

Men nu till det så kallade problemet, är på jobbet nu där jag alltid haft tillgång till 3g täckning, men den vägrar att ansluta till 3g utan den ligger bara på 2G. Det är alltså ett G uppe vid klockan och inget 3g :P.

Finns det någon applikation som gör att man bara använder 3g? För i Network inställningarna så är "Only use 2g" INTE ikryssat.

Vad är problemet?

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag har då inte sett en sån applikation som kan stänga av det.
    Visst finns det widgets men de jag hittat är 2-knapps, de tar dig bara in till inställningar så får du stänga av 2g/3g själv.

Gillar inte själv juicedefender, har bara testat lite versionen och den gjorde aldrig som jag ville och drog ännu mer batteri. Men frågan är om det är någon inställning där som gjort det..

3. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Slå in *#*#4636#*#* i dailern.
    Gå till Phone info. Där nere kan du ändra från WCDMA preferred till WCDMA only.

4. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag hittade en lösning utan att ändra något speciellt. Sökte efter nätverk (Tele2, Telia, Telnor etc) och valde 3G Telia och inte Automatic som jag alltid har valt innan. Då blev det 3g och jag har Tele2.