Fråga: Enhetssäkerhet går bananas? "Ej auktoriserade åtgärader"

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av Hothep, 16 jun 2015.

  1. Hothep

    Hothep Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "Ej auktoriserade åtgärder har upptäckts. Starta om enheten för att ångra alla ej auktoriserade ändringar"
    ... Och det är titt som tätt oavsett om jag använder telefonen eller inte. Trodde att det var något som släpade med från förra luren som var rootad, men nu har jag kört en factory reset och jag får ändå meddelandet.

    Jag vill nu veta om detta kanske är ett samsung-fenomen? om det finns en log eller liknande man kan kika på för att se vad det är som är problemet? Eller bara en lösning funkar också :P

    hjääälp!
     
  2. Hothep

    Hothep Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo och när jag scannar i enhetssäkerheten så påstås det finnas ett "hot" men vad!?!?!?
     
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 349
    Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
  4. Hothep

    Hothep Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var min förra lur som var rootad. inte samsungen alltså
     
  5. Zhyr

    Zhyr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s
    Jag har samma problem med min, fick meddelandet 5 minuter efter jag startat den första gången. Har inte root. Sjukt irriterande är det att få upp detta hela tiden.
     
  6. Zhyr

    Zhyr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s
    Chattade med samsung:

    Kenny Cederholm

    08:38:44

    Det kommer ofta upp ett meddelande som läser: Ej auktoriserade åtgärder har upptäckts. Starta om enheten för att ångra alla ej auktoriserade ändringar. Det fortsätter komma fast jag startat om enheten. Detta meddelande kom första gången ca 10 minuter efter första gången jag startade den. Köpte den helt ny från telenor. Har sökt igenom telefonen och den hittar inga skadliga program. Finns det någon fix på detta eller är det en bugg som kommer lösas med nästa uppdatering?

    Joni 08:38:44

    Välkommen till Samsung ́s chatt
    Välkommen! Du chattar med Joni. Jag håller på att undersöka din fråga, återkommer alldeles strax!

    Då ska vi se! Det kommer att komma en uppdatering för detta, så se till att ladda ned kommande uppdateringar. Du har emellertid alltid också möjlighet att återställa din enhet till fabriksinställningar, för att undersöka om problemet du upplever kvarstår med mjukvaran i sitt standardutförande. Glöm inte att först säkerhetskopiera viktig information med Samsung Smart Switch för PC då all personlig data raderas vid återställning! Du hittar Samsung Smart Switch för PC på vår hemsida: http://www.samsung.com/se/smart- switch/ eller via denna direktlänk: http://www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/

    Själva återställningen gör du sedan inne i Inställningar > Säkerhetskopiera och återställ > Återställ till fabriksdata

    Kenny Cederholm 08:43:07

    Okay, vad bra, då är det ett problem ni känner till i alla fall. Får hoppas att det löses med uppdateringen till 5.1.1 som borde släppas snart. Tack för hjälpen.

    Joni 08:43:29

    Se till att hämta hem kommande uppdateringar så bör detta åtgärdas. Tack själv för att du hörde av dig, om du inte har några fler frågor för stunden får jag önska dig en fortsatt bra dag!

    Kenny Cederholm 08:43:49

    Tack det samma! Hej då!

    Joni 08:44:01

    Tack och hej!
     
  7. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Så elegant han undvek att svara på när 5.1.1 kommer... :mad:
     
  8. degen76

    degen76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får upp det där hela tiden, flera ggr/dag, går det inte att få bort?? Bara vänta på 5.1.1????
     
  9. Zhyr

    Zhyr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s
    Efter uppdateringen så har jag inte fått upp detta längre :)
     
    bernard gillar detta.
  10. Pappab66

    Pappab66 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har samma problem. Hot hittad men har raderat telefonen och skapat nytt konto. Trist...
     
  11. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Och du har fått uppdateringen pch installerat den. Alltså 5.1.1

    Hade samma problem innan 5.1.1, den kom upp hela tiden konstant (tog kanske 5-10 min). Tillslut orkade jag inte ens ta bort den utan lät den varna. Men efter uppdateringen har den inte dygt upp en endaste gång.
     
  12. Pappab66

    Pappab66 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Nej jag har inte fått mobilen uppdaterad till 5.1.1. Supporten på Samsung sa något om att operatören TRE börjat med denna version. Jag har Telia som operatör och har inte fått senaste OS.
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    42 152
    Mottagna gillanden:
    47 170
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror den började rulla ut i förra veckan? Kan dock dröja lite innan den når alla.

    Eventuellt kan du kanske testa att leta efter en uppdatering via KIES?
     
  14. abbathswe

    abbathswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    30
    Min flickvän har samma problem med sin, och hon fick mobilen utav 3. Hon får dock inte fram någon uppdatering till 5.1.1 och det går inte att ansluta till Kies utan bara till Smartswitch. Men där fanns heller ingen uppdatering. Vad tycker ni hon ska göra?
     
  15. anako

    anako Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det här är så otroligt störande! Inte för att det egentligen spelar någon roll, men ändå...:)
    Har inte heller fått 5.1.1 än på olåst telefon med Telenor