Nu har Eniro dykt upp som en applikation på market. Denna är gratis och innehåller egentligen två program, en för kartor och en supersök. Samt så får man reda på vem det är som ringer á la zap´s hitta m.m. Det hela fungerar riktigt bra på min Hero och den enda stora nackdelen jag ser är att det inte finns någon widget men det kanske dyker upp så småning om. Sök på eniro.se i market så dyker den upp.
Äntligen.. dock tycker jag att man ska kunna söka på personer och inte bara addresser.. sen hoppas jag att man kan lägga till detaljer till kontakter eller ringa efter att ha hittat någon.. 3 stjärnor.
Det kan man ju? Klicka på Supersök så dyker två rutor upp: Vad/Vem/Nummer och Var. Menu > Inställningar > Lägga till i adressboken. Vet dock inte om informationen som läggs till enbart innefattar personens namn.
haha.. såg inte att den hade lagt till två apps i listan.. såg bara Karta.. men nu så hittade jag supersök..
Hittade den inte på market och gick istället via QR på androlib.com där den finns upplagd men den säger pname not found. Nåt speciellt med Acer Liquid? EDIT: Funkar nu.
jedi: Jag gjorde precis en undersökning mellan kartorna som Google har samt Eniros. Googles kartor är ca 3-4 år gamla. Eniros kartor är _minst_ 6 år gamla. Detta gäller då Karlstad.
Finns det något sätt att avinstallera kartappen men behålla sökfunktionen utan att förstöra något viktigt? Ser ingen användning för kartorna när jag har google maps och snart även navigation integrerat. Edit: Föresten, har ni märkt att man inte ens behöver använda supersök-appen för att söka på telefonnummer? Det räcker med att skriva in ett telefonnummer i dialern och trycka ring. Ifall nummret inte finns i telefonboken så kollar den upp det på eniro först. Sjukt smidigt.
Hmm, ta numret till Försäkringskassans kundtjänst som exempel, 0771 524 524. När jag söker efter det i appen dyker det upp att det är Försäkringskassan det går till, men när jag matar in det i dialern och trycker på ring görs ingen lookup. Fungerar det bara för nummer som går till privatpersoner?
Har inte bestämt mig för om man vill ha den där Lookup:en när man ska ringa någon. Men själva supersök var finfin
Jag provade nyss. Numret funkade för mig. Jag har Heros original-dialer men jag tycker inte det borde spela någon roll. Starta supersökappen och kolla i inställningar kanske. Det görs bara en lookup ifall du inte har numret i telefonboken (undviker onödigt klutter). Du kanske har sparat försökringskassans kundtjänst, eller?
Det har jag med. Har dessutom inte numret sparat i telefonboken. Konstigt. Har provat med både en omstart av mobilen och dessutom avinstallerat och sedan installerat appen på nytt. Hur lång tid tar det i ditt fall för en lookup att göras?
Det tar bara ett fåtal sekunder. Mitt enda tips är att gå in i supersökappen och kolla i inställningar. Jag ser nu att det finns två bockar för att söka på eniro, vid inkommande samtal och vid utgående. Se till att den utgående är ibockad. Är den det så har jag absolut ingen aning.
Nej, den verkar inte vilja göra en lookup... Kan det tänkas vara några andra inställningar som spökar?
Klickar jag på Phone, längst ner, matar in ett nummer och klickar sen på Call görs ingen lookup, men går jag istället in på Call history och klickar på samma nummer görs en lookup och jag får alternativen om jag vill ringa eller avbryta. Hur kommer detta sig?
Riktigt bra app efter lite tester.. dock gör denna app från eniro.. truecaller, zaps & vemringde.se överflödiga för tillfället.. men hoppas utvecklarna fortsätter o utvecklar sina apps... vem vet i framtiden kanske de kan slå eniro på fingrarna.