Hejsan! Jag undrar bara om det finns något sorts program som gör allt åt en, så man inte behöver fibbla och tänka.. iPhone har ju jailbreak vad finns för Htc magic? Jag vet inte om jag vågar göra det "manuelt" Tacksam för svar
Det är bara det att jag har den nyaste versionen från HTC som kom nu i agusti.. Sen har jag kollat på XDA´s sida men jag får ändå inte klämm på det =/ kan inte någon förklara och länka till dom filerna eller kanske skicka en guide på svenska:confused:
Nu när jag kommit så långt att jag skriver "fastboot boot recovery-new.img så säger den "downloading boot.img.. FAILED (remote: not allow)" Help
Och nu vet inte hur du ska forsätta? Ett tips är att följa instruktionerna som finns i Wiki'n och inte göra det för enkelt för sig i början, att verkligen ta sig tid och läser igenom, då förstår vad du gör och varför du gör det. Jag har aldrig använt den metoden så jag kan inte bistå med någon hjälp.
Genom att följa instruktionerna i Wiki'n Jag läste igenom det ett par gånger och tänkte igenom varje scenario innan jag ens påbörjade flashningen. Jag har noll kunskaper om Linux och inga tidigare kunskaper om Android så jag var helt enkelt för rädd för att misslyckas. https://swedroid.se/wiki/index.php/Huvudsida Om du "brickar" din telefon så är den verkligen inte värd mer än en tegelsten, tyvärr Brickar = ta sönder. Visst, det finns väl en chans att du klarar dig om du skickar in den på service men du kan också få tillbaka den lika död, om teknikerna vill så kollar dom upp det ganska snabbt om det har orsakats av dig eller om det är HW problem. Fast jag vet inte om dom lägger energi på det. Jag läste en tråd på XDA där en kille hade brickat sin lur efter några timmar för han läste helt enkelt inte igenom det som stod på instruktionerna, hur svårt ska det vara?!?!?! Dock så lyckades han få ut en ny genom att säga att den inte fungerade när han vaknade och det "enda" han hade gjort var att ladda telefonen under natten Jag ber och vädjar till alla er där ute som funderar på att roota! Läs igenom alla instrukioner innan ni påbörjar och så slipper vi alla återkommande trådar i repsketive sektion (tillverkare) på forumet eftersom det är egentligen inte modell-unika fel utan ofast handhavande. Jag är verkligen ingen expert på detta men hur svårt ska det vara att misslyckas när det finns så mycket kompetenta människor på ett och samma forum och som har skrivit utmärkta trådar och guider
Haha oj rolig historia ^^ det är bara det som är problemet jag har läst den där wikin och gjort exakt som det står men när det kommer till att starta den i fastboot läget och föra över recovery.img så blir det bara nekat
Vilken av instruktionerna använder och på vilken punkt kör du fast på? Ge mig länk så ska jag kolla och se om jag kan hjälpa till på något vis...
https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Magic_(Windows) jag fastnar på bokstav F i instruktionen.. det står som sagt i komandotolken bara "remote: not allow" efter att jag skrivit in recovery.img
Läs igenom hela guiden innan ni påbörjar den, på så vis minimerar ni risken att göra fel. det står först på WIKIn
Så nu fungerar allt det är inte lätt att ha feber och sitta o stirra på en minipc haha tack för hjälpen allihop
Jag använde inte den tekniken men om du ger mig URL så ska jag se om jag kan verifiera det på något vis.
Jag fick min magic igår, och jag har fått meddelande om att jag borde uppdatera min magic från google ett gäng gånger.. jag lurar bara på om jag skall utnyttja den här exploiten först. Jag har dock två frågor: 1. I wikin står det på slutet att ifall man vill roota på riktigt så måste man flasha in en ny rom - vad menas med detta och varför är det nödvändigt? 2. Om jag kör det där 1-click-root och sen inte flashar, men kör uppdateringen från google, har man fortfarande möjligheten att flasha sen när man vill? Tycker det står lite luddigt formulerat om vad det är man egentligen gör.