Epost-klient dog oväntat imorse.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av DillerDude, 8 jun 2010.

1. DillerDude

DillerDude Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Imorse (2010-06-08) slutade mitt mailprogram att fungera. Jag har inte installerat något under gårdagen. Det enda som kommer är en popup ruta med texten "Processen com.htc.android.mail för programmet E-post stoppades oväntat. Försök igen." När man klickar på ok-rutan går telefonen bara tillbaka till huvudskärmen. Samma sak gäller om man försöker lägga upp en händelse i kallendern och sedan gör en mötesinbjudan.

Jag har haft min Desire sedan release och den har fungerat bra framtills imorse. Har endast haft sporadiska problem med send funktionen som jag tror är rellaterat till något annat. Jag har ett pop, en exchange och två gmail konton kopplade.

Jag fick höra om en kollega att ny firmware hade kommit under natten, trodde att det kunnde bero på den. Men så var inte fallet. Jag hade fortfarande kvar 1.15. Jag uppdaterade till 1.21 men utan lycka.

Gmailappen fungerar men inte e-postappen. Den går inte ens att starta, så jag kan inte ta bort konton för att sedan installera dem igen.

Har gjort följande:
    - Startat om telefon (soft reboot)
    - Startat om telefon efter uttaget batteri i över 1 minut.
    - Tagit bort widget och lagt tillbaka.
    - Dödat alla program med taskmanager.
    - Uppdaterat till 1.21

Har sökt runt på nätet och hittat den engelska motsvarigheten men ingen lösning på problemet. Såg att en annan som råkat ut för den på Swedroid med en annan enhet men det var ingen uppföljning på caset.

Någon som har erfarenhet eller en lösning på detta?

/Daniel

Last edited: 8 jun 2010
  2. DillerDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade att gå in på Inställningar/Konto och sync. Där är nu Exchange rödmarkerad och försöker jag öppna den får jag samma felmeddelande som i det tidigare inlägget. Det står även en liten text ovanför knapparna längs ner :"Synk har problem för tillfället. Det kommer snart tillbaka". (Vilket jag inte tror den kommer göra)

Om jag försöker lägga till ett nytt exchange konto får jag samma felmeddelande som i förra inlägget.

/D

3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Testa en hard-reset. Det är nog det enda tips jag kan komma med.

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har du tagit bort cachad data från epost-klienten via manage aplications?

Tänk på att:
    Detta innebär att du måste ladda ner alla mailen igen. vilket kan ställa till det beroende på om dom finns kvar på POP-servern eller inte. exhange och imap borde inte vara några problem med.

5. DillerDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset Pallee. Jag ska prova att ta bort den cachade datan. Mailen är jag inte oroad över, jag skrev POP konto fast jag menar SMTP.

Jag hoppas jag kan undvika en hard reset Dockland, men det kanske blir enda alternativet.

6. DillerDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rensa caschen hjälpte dessvärre inte. Är verkligen en hard reset ända utvägen?!? Ahhrg vad surt!!! Verkar som andra har råkat ut för det här, fast jag hittar inga lösningar.

Last edited: 8 jun 2010
  7. DillerDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märkte nu att kontakter inte heller fungerar eftersom den synkar mot mailen.

8. DillerDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde en Hard reset nu när jag kom hem. Har fått igång Imap mail kontot. Ska testa med Exchange efter middagen. Håll tummarna.

9. DillerDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samtliga funktioner verkar fungera efter en hard reset. Tyvärr kan jag inte komma fram till vad som orsakade skadan från början. Det jag kan tänka mig är att det möjligen kan ha skett när något program avinstallerades. Närmare än så kan jag inte komma. Skönt att telefonen åter är i gång i alla fall.

10. bopedibop

bopedibop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har en htc legend med samma fel men jag kan slida åt ena hållet för att komma åt mailet iaf så det är på startsidan inkorgen, ska öppna upp ett mail där kommer felet..., supporten sa gör en hard reset, vilket inte hjälpte så dom bad mig tabort gmailkontot vilket man gör efter ytterligare en hard reset, som inte heller hjälpte...Man får väl anta att det kommer en uppdatering för detta.