equalizer?

Diskussion i 'Applikationer' startad av jalipur123, 17 okt 2009.

1. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hej
    Läste lite om att den inbyggda musikspelaren inte har någon equalizer.
    Så jag undrar om det finns någon app som göra att man kan ändra bass, treble med mera.
    Har inte hittat någon själv än.

2. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svaret jag har fart på samma fråga ar att det inte finns, det går tydligen inte att andra ljudbilden i Android men det borde komma snart, har svårt att se bl a SE försöka lansera en medialur på androidbas utan equalizer.

3. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det är väl mer en program fråga väll?
    då är det ju "bara" för någon att göra en app för detta

4. wångö

wångö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

5. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det jag inte förstår är varför alla ska förstöra ljudbilden som artister vill ha på sina låtar.
    Skaffa ett par bra lurar istället som spelar bra utan EQ så slipper ni en massa distortion och krångel med att ställa EQ för varje låt ni spelar.

Inge illa menat, bara mina 50 öre ;)
    /Jimmy

6. raph

raph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det svåra är att hitta ett par tillräckligt bra lurar som är portabla. Jag ställer gärna en EQ efter mina hörlurar jag har med mig överallt just för att få musiken att låta som artisten vill.

7. inmortal

inmortal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ljudbild

Rätt jobbit o släpa runt på ett par studio monitorer, med tillhörande steg etc.

Håller inte med om att lurarna gör allt. Personligen uppfattar jag all musik oavsett lyssning som väldigt hård i mellanregistret. Förmodligen ett hörselproblem iof....men jag saknar endock möjligheten att korrigera detta med en eq. Det kanske bara är en fix idé men jag blir väldigt irreterad när eq'n är rakställd.

Hittade en artikel om hur man kan ändra eq genom en konfigurationsfil som redan finns implementerad i android. Vet inte om det har skrivits om det tidigare det jag ville komma till är att jag ha påbörjat ett projekt som går ut på att ändra denna genom en enkel app. Måste förmodligen ha en rotad lur.

Vet heller inte om det i praktiken är möjligt, om det bara är interna högtalarn eller bt headsets, eller vanliga headsets etc, men om det är någon som är kunnig inom programmering eller har ideér får ni gärna kontakta mig via PM. Då jag inte har jobbat speciellt mycket med java eller android...har iallafall fått upp ett projekt på google code...får se om det blir något.

8. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan inte annat säga än att jag gärna vill ha en EQ jag med men ett par bra lurar gör grymt mycket för en "rakställd" eq.