Fråga: Era åsikter om s4?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av hackeron, 23 jul 2013.

1. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag hade s4 i en vecka, för mig störde jag mig på att den blev varm även vid lätt användande, all bloatware, och att batteriet tog slut fort, ( kanske för att jag har usel 4g täckning här). Vet inte. Hursomhelst var jag ganska besviken.

Jag lämnade tillbaka den och gick tillbaka till min galaxy s1. Som har en lagom stor skärm Imo.. och den fungerar fint.

Men s4 verkar få väldigt god kritik överallt, så jag undrar varför och vad ni tycker om den.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vet inte varför jag bytte min HTC One mot denna. Vill ha min One tillbaka, den var perfekt. :(

3. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Bästa telefonen jag haft! Lite störigt med smearingen, men det får man leva med.

4. Vonyx

Vonyx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är en bra telefon fast nu har något blivit konstigt med den så kan inte ladda den mer än 40%, knappt det, sen slutar den få mer och batteriet sjunker även om jag har laddaren i.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Är grymt nöjd med min S4. Lätt den bästa telefonen jag haft. Hade S3 tidigare och även en N4 innan jag bytte till S4. Visst kan min också bli lite varm om jag använder den hårt men det tycker jag alla mina senaste telefoner blivit. Har inga problem med batteriet, räcker utan problem en hel dag och då använder jag den ganska hårt på jobbet med både samtal och mail.

Skickat från Tapatalk 2

6. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Min har fungerat ypperligt i ca 2 veckor sen köpet:-) Bra batteritid o snabb osv. Bästa luren jag haft hittills o det är många:-)

Skickat från min A1-810 via Tapatalk 2

7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Den har överlevt mig en månad, det är ett plus :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

8. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Jasså det säger du......därför du bytte för den var perfekt:rolleyes:

GT-N7105 via Tapatalk 2

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Okej min enhet var inte perfekt men One som sådan är ju det :P

S4 är ju bra och så men ändå... :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

10. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Nu vill jag inte låta otrevlig men händer det för lite i ditt liv därav ditt eviga velande av telefoner?

GT-N7105 via Tapatalk 2

11. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Det är helt klart en bra lur. Batteriet är ganska bra, kameran är bra för mina behov och generellt hela luren har funkat riktigt bra för mig. Den blir lite varm när man pillar lite mer aktivt med den men inte så man bränner sig. Kom från en Note 2 och i början så var det riktigt skönt med den lite mindre luren, ligger bättre i handen o i fickan men har börjat ångra mig lite, Note:en hade bättre batteritid och pennan var faktiskt bra att ha.

Men är ändå imponerad av s4 pga batteriet och att d klämt in en 5" skärm i en s3 kropp.

LTE är ja inte så imponead över, vilket jag trodde jag skulle vara, även lite fundersam över att den drar ganska mycket batteri när den bara ligger oanvänd. Typ 10-15% på 8 tim.

På de stora hela riktigt bra lur men dock ändå lite saknad av Note 2

12. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Du kan ju avaktivera 4G om du inte är i behov av den snabbheten. Jag har gjort det och tycker batteritiden har blivit avsevärt mkt bättre! Jag tror att den drar såpass mkt batteri pga att 4G inte är utbyggt fullt ut än och telefonen måste växla mellan 4G/3G hela tiden för att hitta bra uppkoppling.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

13. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ja du, mitt liv är inte spec intressant..

14. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Har man inget liv om man är intresserad av telefoner?

Sent from my iPhone using Tapatalk

15. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Nu var det mera om hans velande mellan Samsung och HTC

GT-N7105 via Tapatalk 2

Last edited: 24 jul 2013
  16. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Kände som dig i början med, TS. Varm och kass batteritid. Men efter någon vecka försvann värmebildningen och jag lärde mig att 4G drar batteri utöver dess like, så jag har sedan dess kört på 3G/H+ och inte känt av att det är segt överhuvudtaget, allt går instant att ladda.

Utöver det är batteritiden oerhört bra, bästa jag haft i en telefon. Kan utan tvekan använda den minst 24h och rekordet ligger runt 52h. Älskar den stora skärmen och hur "i liv" den känns pga alla färger. Kameran slår allt jag hittills sett och bilderna blir nå otroligt bra i mina ögon.

Avaktiverat och gömt allt bloat så det känner jag inte av i dagsläget, eller sen dag 1 för den delen. Använder mig aldrig av samsungs inbyggda saker så det är lugnt.

Kände på polarens One och helvete va skärmen kändes liten och all döyta fick mig att må dåligt tbh. Allt kändes också väldigt mörkt (kanske bara hennes inställningar av bakgrunder/menyer?) så min första erfarenhet blev sådär. All-in-all, oerhört nöjd med min S4'a och kommer verkligen inte byta telefon på dessa 2 år jag är bunden till denna då det skulle bli opraktiskt med en telefon över 5" för mig, jag använder inte cpu'n/gpu'n till dess maxförmåga och 2GB ram i en telefon känns också mer än behövligt. :P

Att sedan Samsung släpper uppdatering på uppdatering (3-4st hittills sen release?) är också ett oerhört stort plus.

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ja Samsung är bäst på uppdateringar näst efter Google, eller beror på hur man ser det. Google släpper nya androidversion snabbast, men Samsung kan släppa säg 20 uppdateringar inom samma androidversion och många kan innehålla nytt roligt lullull.. :)