era synpunkter

Discussion in 'LG Allmänt' started by Herrn, Jul 16, 2012.

1. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej jag undrar hur ni som har LG P936 Optimus True HD LTE tycker att den fungerar?, skulle gärna ha synpunkter från er som kör med Telia, då jag funderar på att byta till Telia, speciellt med tanken på data, fungerar det fullt ut med LTE på alla banden?
    mvh Herrn

2. Perus

Perus Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Hej!

Har provat en del med Telia 4G men dessvärre bor jag där det ännu är begränsad täckning för deras 4G+ (upp till 80Mbit/2600Mhz-bandet) så det har varit lite kortare tester på utflykter där det finns täckning och där går det fooooort!
    Mitt Telia-abonnemang maxar vid 20Mbit DL men har nyligen beställt ett Comviq 4G surfkort kontant för att prova då Tele2 råkar ha tre(!) master där jag bor :)
    (För att göra en lång historia kort köpte jag en Telia-version med f/w 10a men efter LG's fina uppdateringsprogram blev det en Tele2-brandad f/w 10d av det hela vilket gjorde att APN:er fick skapas manuellt).
    Batteritiden är lite av ett gissel om man kör tjänster som WhatsAPP där den i princip är konstant online. Upplever då att den drar betydligt mer med 4G än med 3G men avståndet till 4G-masterna har säkert också betydelse där det fortfarande är lite glest ;).
    Har dessutom noterat att den drar lite mer batteri än andra telefoner (som SGSII/III) även vid 3G-surf...tror dock att skärmen kan vara en av orsakerna.

/Per