Era tips för att synka musik till SGS

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av guerillerox, 3 jan 2011.

1. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Gav kies en chans att Synka mina Mediefiler som Musik, Bilder och Videos men detta program måste någ vara det sämsta jag har stött på.

Hann knappt lägga in 5 låtar innan jag fick en felmedelande, och efter en lååångsam överföring utav några videos så gav man upp.
    Nu vill man börja om och hitta en ny och bättre program för att synka mina mediafiler som tex iTunes.

Vad kan ni tipsa mig om för 3:e part programvara som kan organisera och synka musik till och som fungerar med SGS?

2. Daniel_E

Daniel_E Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Winamp funkar ganska bra med WiFi-sync tycker jag.

3. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har funderat på winamp, men har också fått upp ögonen på Song Bird och Media Monkey.
    Vet dock ej om de är kompatibla med SGS.

Vad jag har förstått så är SGS stödet till Winamp i Betaform så jag får leka lite och kolla.

Edit- Testar nu Winamp, men vid synkning så synkas allt till den interna minnet, hur gör jag för att allt ska synkas till SD minnet?

Last edited: 3 jan 2011
  4. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Själv drar jag över de filer jag vill ha på mobilen till SD-kortet. Klart...

5. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jo detta går ju också bra, men det är enklare om man har en program som synkar och gör jobbet åt en. Dessutom så gillar jag finesen som vissa har där de lägger in rätt bild på varje album så att det ser snyggt ut när man bläddrar på SGS.

6. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Filer direkt till SD kortet, kör en mapp på skrivbordet mot SD kortet, så det nya jag vill ha lägger jag bara i mappen och sedan i "masslagrings läge" så drar jag bara över det hela, kan man bygga upp ett "nytt" arkiv under några dagar som man sedan bara lägger till.

Vad gäller radering av det på mobilen så är det manuellt som gäller, inget jag lider av.

Och efter VARJE ny överflyttning så defragmenterar jag telefonen, både interna kortet och det externa kortet, gör väldigt mycket i Froyo stock.!

7. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Degfragmentering på sd kort?
    Är det så smart att göra detta, finns ju de som säger att defragmentering av minnen kan skadda dessa kort.

Last edited: 3 jan 2011
  8. Daniel_E

Daniel_E Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att defragmentera flash-minnen gör bara skada och ingen nytta.

9. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Doubletwist kanske kan vara något?

Defragmentera inte flashminnen som sagt, i bästa fall gör det inget, i värsta fall skadar det minnet.

10. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Doubletwist låter mycker intressant, så den synkar alltså Musiken trådlöst från itunes. Gäller detta även playlist?

:)

11. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Du menade inte formatering av minneskortet då? Det är bara bra att göra och minskar risken för korrupt data.

12. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Trådlös sync i doubleTwist verkar kräva något som heter "AirSync", kostar 33,40kr på Market. Om man klarar sig med USB-kabel så är det fritt att använda.

Är musiken redan inlagd i iTunes så är doubleTwist praktiskt, slipper hålla på med olika bibliotek. Man ska kunna få med spellistor från iTunes också, men har inte testat det själv.

13. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    ställer mig väldigt tvekande till att det skulle skada kortet, min mobil vart markant snabbare när den gick med Froyo stock, märktes klart och tydligt för min del.

Vet att det kan skada, men som sagt ställer mig väldigt tvekande till det i detta läge, å andra sidan så spelar inte det så stor roll då jag stadigt kopierar allt på kopia till dator, så skiter det sig så känns det inte så farligt.

Enda tillfället det verkligen skitit sig var en gång då jag tabbade mig när jag gjorde "unmount" då sket sig kortet helt, så en formatering på det så har det funkat felfritt.

14. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

15. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Doubletwist röstar jag på..
    Har testat winamp, men wifi sync fungerar ej så bra då anslutningen bryts.
    USB synk lägger inte låtarna i mapp, utan bara slänger runt på sdkortet.

16. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

MediaMonkey!

Synkar till allt, MTP, minneskort, telefonminne, allt, hittar målenheten på egen hand. Du kan själv bestämma hur filstrukturen ska se ut efter synk och databasen klarar stora musiksamlingar. Har också möjligheten att autojustera volymen på filerna (normalisera till valt db-tal, antingen låt för låt, eller också albumen som helhet - och med möjligheten att undvika clipping) valbar möjlighet att addera omslagsbilder till till taggarna (mycket bra auto-taggning från webben för övrigt) men möjligheten finns också att lägga cover.jpg eller folder.jpg eller vadfanduvill.jpg i musikfoldrarna (så hittar telefonen dem).

etcetcetcetc - mediamonkey är oslagbart.

EDIT: för att klargöra: klarar inte wi-fisynk, det är kabel som gäller.

Last edited: 4 jan 2011
    infexis gillar detta.
  17. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har testat igenom Doubletwist och gillar den enkla designen som är starkt inspirerad utav iTunes.
    Dock så stör det mig att när man väl ska överföra sin musiksamling till min SGS så ger den inga indikationer om man kommer få plats med med allt i minnet.

Har en samling på över 10GB musik, men minnet som sitter i min SGS tar bara under 8.
    Så man blir lite frustrerat när man inte ser nån indikator som visar när jag har passerat gränsen. Det blir att justera i Blindo så att rätt mängd synkas.

18. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har nu tankat den och oavsett synkroniseringen kommer jag fortsätta använda programmet till media :D Tackar så mycket för tipset då jag har letat efter något nytt :D