Erfarenheter av Blocketpaketet

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 28 apr 2014.

1. Droid55

Droid55 Guest

Vilka erfarenheter har ni av Blocketpaketet? Jag skickar mest låga värden med Posten men en gång sålde jag en systemkamera och köparen ville då använda Payson och deras Paysongaranti. Fungerar på liknande sätt som Blocketpaketet.

Båda måste ha Payson. Jag skickar en faktura till köparen via Payson, köparen betalar in till Payson, Payson meddelar mig att pengarna finns och att jag kan skicka varan. Sen skickar jag och köparen godkänner varan och frigör därmed pengarna till mig. Köparen har hela 8 dagar på sig att godkänna varan. Själv frigjorde min köpare pengarna väldigt snabbt från mottagen leverans.

Nu har jag en köpare som vill använda Blocketpaketet och jag blir osäker (igen). Jag var osäker även när jag skickade med Payson men han gav ett så seriöst intryck och kom inte från Blocket. Att köparen har hela 8 dagar på sig känns ganska osäkert för mig som säljare, men jag hade tur med min köpare som frigjorde pengarna snabbt.

Om köparen skulle påstå att varan inte motsvarar annonsbeskrivningen, hur bevisas då detta? Ska jag dokumentera allt med bild innan jag skickar för försäkra mig om att klagomålen inte har tillkommit under transport alternativ hos köparen? Jag vet ju själv att min annonsbeskrivning är korrekt men om vi säger att köparen av någon anledning vill dra sig ur och därför klagar på varan? Vad händer om köparen inte hämtar ut?

Last edited by a moderator: 28 apr 2014
  2. Droid55

Droid55 Guest

Vi hittade en annan lösning (Postförskott).