Erfarenheter av trasig GPS?

Diskussion i 'Desire HD' startad av fred021, 14 jun 2011.

1. fred021

fred021 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lämnade för ett par veckor sedan in min telefon på reparation (via Anovo). Igår fick jag äntligen tillbaka telefonen, dock fortfarande med trasig GPS. På retursedeln stod det att de hade bytt GPS-lucka samt flex-kort.

Jag har provat alla möjliga olika appar för att försöka låsa gps:en till satelliter men detta fungerar inte. Som bäst efter ca 1 timme under bar himmel så hittar den 2-3gps:er via appen "GPS Status" med styrka 12-15. Detta är mycket irriterande då jag har betalt för premiumnavigeringen. Jag skall även tillägga att telefonen är helt original med v.2.3.3.

Att Anovo sedan tar betalt 19:50kr för att ringa kundservice känns sisådär men det värsta är ändå att telefonen ej fungerar efter att man har lämnat in den samt fått tillbaka den och de har skrivit "test ok" på retursedeln.

Frågan är följande: Är det någon annan som har haft problem med GPS:en på sin Desire HD och sedan fått den lagad hos Anovo? och vad var det isåfall dem bytte i telefonen? Tänkte om man kunde hjälpa dem på vägen lite :)

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Testa att trycka lite på plasen runt blixten. Det verkade hjälpa för mig.

3. fred021

fred021 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta borde inte vara problemet eftersom (GPS-luckan) är utbytt. Men självklart så har jag provat det ändå :)