Erfarenheter med returärenden av vodafone magic

Diskussion i 'Magic' startad av r0bber, 21 mar 2010.

1. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har börjat få problem med min vodafone magic och befarar att jag måste försöka nyttja garantin.

Är det nån som har haft några erfarenheter och vill dela med sig av detta? Är det vodafone eller HTC man vänder sig till, har det vart några problem att få igenom returärendet, samt tog det lång tid att få det klart? Alla erfarenheter är av intresse.

Köpte min via ett tyskt ebay-företag.

2. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har inte erfaranhet men skulle prata med HTC först. De svarar på mail och om de kan hjälpa är det lättast. De kanske också kan ge dig tips om vart du ska vända dig om inte de kan hjälpa.

3. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det jag fått, är att man ska skicka den till det land där den är köpt (Spanien för mig) och att man ska fylla i en blankett från HTC, vilket man kan få via HTC supporten. (svenska går bra) dock var hela blanketten på spanska, vilket inte var sådär skoj, så jag sket i att skicka iväg min, den sprakar lite när man pratar i telefonen till och från, störande men inte skäl nog att vara utan den i flera veckor tycker jag.

4. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

I mitt fall är det lite värre, eftersom den inte alls fungerar som telefon längre :(
    Sen har jag även upptäckt en död pixel, så det vore ju trevligt att få det åtgärdat också.

Annars funkar den finfint ;)