Problem: Erfarna ICS droidmagiker kolla hit!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av nushii, 21 apr 2012.

1. nushii

nushii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har problem med mitt externa sd kort, all musik och alla bilder jag tar med kameran går direkt till mitt interna sd kort, när jag väl ställt in att musik (från spotify) ska syncas till det externa så lagras det på interna också (säg till om jag är helt ute och cyklar..).

Men går det ändra plats på kamera "picture storage" så bilderna går till externa sd kortet istället för interna? Hoppas jag inte har förvirrat er nu, men tack för hjälp i förhand!

2. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag tvekar att svara på detta eftersom jag inte anser mig vara en droidmagiker men....

Jag tror inte du kan spara i emmc med original kamera appen. Om du däremot laddar ner Camera ICS från Play så kan du välja SD card som lagringsplats. Hur du fixar Spotify hade jag ingen aning om, men googlade och hittade svar både på swedroid och här

3. nushii

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Appreciate the answer, tack för tipset med kameran!
    Jag har gjort som tutorialn säger på spotifys hemsida redan, men den lagrar allt fortvarande på mitt interna SD kort... :/

4. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Hmm.. Det var märkligt. Det gör inte min lur??

Jag skapade en map /mnt/emmc/spotify och i den skapar spotify sedan sina egna mappar å filer. jag letade igenom interna precis nu och där finns inga musik-filer från spotify o_O

If at first you don't succeed ;)

wuqqs körde en råare metod här där han helt enkelt tog bort alla spotify filer både på interna och externa innan han startar appen igen och väljer meny>SD innan inloggningen

Last edited: 24 apr 2012
    nushii gillar detta.
  5. nushii

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det gick inte.. lagrar fortvarande på det interna, men jag får iallafall nöja mig med att mina bilder nu lagras på det externa, stort tack för hjälpen!

6. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Va? Inte ge upp nu!? Nu börjar det bli intressant!! ;)
    Jag ser det som ett inlärningstillfälle.
    Skall kolla lite mer på detta ikväll men eftersom jag inte har problemet så blir det nog mest googling. Kan du hitta något annorlunda i denna guide LINK

Edit: Man skall ju ha något att göra till kaffet på morgonen också...
    Jag hittar två filer som heter spotify_preferences.xml. I dessa filer finns en stäng som anger
    PHP:
    <string name="storage_location">/mnt/emmc/spotify</string>
    Är det samma i båda dina filer?
    (nä de e inte php)

7. olskar

olskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

På min Galaxy S går det utmärkt att lagra kamerabilderna som tas på SD-kortet istället för interna. Bara att trycka på kugghjulet, skiftnyckeln och sen bläddra ned en sida till Lagring.

8. nushii

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Som en sann droidmagiker du är så är ditt ord min lag, ska kika på det lite mer och klura efter plugget :)

9. nushii

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har fixat det nu, det enda som krävdes var att göra en ny mapp i externa låta spotify lagra låtarna där istället för att den ska göra en egen mapp, istället för mnt/sdcard/external_sd blev det mnt/emmc/spotifylagring. Ren tabbe av mig! Men stort tack för all hjälp, nu lagras både bilder och foton på det externa! :D

10. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Kul att det löste sig!!!
    :)

11. tiking

tiking Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Precis. Jag har samma problemet. Måste man ladda ner ett till app bara för att ändra hur bilderna sparas eller? Varför måste Samsung tar ett steg bakåt?

Jag läste på nätet att det går att ända det på stock.