Ersättare till Galaxy S2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dinedar, 15 apr 2016.

1. Dinedar

Dinedar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan alla trevliga SweDroidare.

Jag har för tillfället en Samsung Galaxy S2 som jag köpte precis när den kom ut, som har tjänat mig väl. Den börjar dock nu krångla en del (mestadels batteri relaterat tror jag) och jag funderar på att skaffa en ny telefon. Jag har dock en tight budget och vill helst inte lägga mer än 1500 kr.

Jag undrar nu, eftersom jag inte har hängt med så mycket i vad som hänt på Android marknaden de senaste åren, om någon har någon rekommendation.

Jag är inte ute efter någon större uppgradering eftersom jag inte använder några speciellt krävande appar/spel på telefonen, men jag vill inte nedgradera mig, så jag undrar om det går att få en telefon med likvärdig eller bättre prestanda som en Galaxy S2 för runt 1500 kr.

Märket är inte det viktigaste, men jag vill helst ha en telefon med en display som är lika stor eller större som min S2, med likvärdig eller bättre prestanda och, om möjligt, som har bra med plats för appar (gärna utan allt för mycket bloatware). Mitt största klagomål med min S2 just nu (förutom att den börjat krångla, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att den hängt med ett tag nu) är att utrymmet på hårddisken som är dedikerat till appar är mycket begränsat enligt min mening, vilket gör att trotts att jag endast har ett fåtal appar installerat så börjar det bli så ont om plats att jag inte ens kan uppdatera vissa appar längre.

Jag skall även tillägga att jag har Tele2 som operatör och inte vill byta mitt abonnemang till något annat då jag har Snackis med 19 öre per minut, vilket är betydligt bättre prismässigt än de alternativ de har att erbjuda nu, och jag vill inte byta till en annan operatör då det skulle medföra stora kostnader för vänner och familj som också har Tele2 och just nu ringer gratis till mig.

Jag ber om ursäkt om frågan har ställts tidigare. Jag har letat runt en del men inte hittat något direkt svar. Jag är väldigt tacksam för alla tips!

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 768
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    jnsson gillar detta.
  3. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 036
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Du kan köpa en Huawei watch från Amazon just nu för 3k

4. MiDroid

MiDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Sorry - var så inne på klockor att jag inte såg ordet "Galaxy" :)
    Men kan rekommendera Nexus 5X - riktigt bra mobil (har en....) och säljs till bra pris just nu.

5. Dinedar

Mottagna gillanden:
    0
    Tackar för svaren!

Motorola G3 varianten med 1Gb minne ser absolut intressant ut! Den med 2gb minne är juh onekligen bättre, men eftersom jag är ganska så fattig just nu pga att jag är studerande så är 1500 mitt absoluta tak, och även det är egentligen nästan mer än vad jag har råd med om jag ska vara ärlig ;).

Nexus 5X ser också riktigt nice ut, men verkar ligga snäppet över vad jag har råd med för tillfället :).

6. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Kör på den helt klart tycker jag, svårt att hitta bättre sålänge det inte är ett fyndvara :)

7. Dinedar

Mottagna gillanden:
    0
    Vill än en gång tackar för alla svaren :). Efter att ha läst på lite om telefonen så slutade det med att jag beställde inte bara en utan 2 st Motorola G3; En till mig och en till farsan eftersom han också var på jakt efter en ny telefon då han lyckades tappa sin tidigare billighets telefon i en toalett på jobbet ;).