Ersättare till iPhone 4

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av donuts, 7 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

Jag har sålt min iPhone 4 då jag vill pröva något annat, Jag har sett 3 spännande mobiler.
    Htc Sensation;
    Samsung sII
    Lg 3d

Hur är det med täckningen på sensationen,death grepp?
    Lg med uppdateringar
    Samsung lätt och plastig?

Vilken skulle ni rek av dessa 3? Eller något annat förslag?

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kläm, känn och prova och se hur du upplever de olika. Personligen hade jag nog valt SGS2 av de telefonerna. LG hade jag personligen inte ens tittat på med tanke på O2X. Men dom kan ju ha bättrat sig rejält men vill inte vara den som provar först utan skulle låta andra få vara försökskaniner.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

3. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

SGS2 och HTC Sensation har du ju rätt genomgående recensioner på här på swedroid. LG 3D kan du hitta recensioner på på visa engelska siter.

SGS2 är väl överlag den telefonen som anses bäst på marknaden idag.

4. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Beror lite på vad du prioriterar. Tycker du att det inte spelar nån roll vad telefonen är byggd i för material och hurden är byggd utan bara går på prestanda och verkligen gillar Touchviz (som Samsungs grafiska skal heter) och vill pröva Android men ändå få alla du känner att tro att du har kvar Iphone-fyran, så ska du välja Samsung.

Om du vill ha en bra (nog) telefon som är med en finish som formligen utstrålar byggkvalutta men därför är några gram tyngre och överlägsen mjukvara väljer du Sensation. I båda fallen får du en ypperlig telefon. I korthet Specs=Samsung Produkt=HTC ;)

5. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag kolla på optimus 3D och jävlar vad häftigt det var med 3D-effekterna :P dock en telefon som släpps idag utan 2.3? Nja jag är lite skeptisk mot det. Hade du inte sålt telefon redan så hade nog HTC EVO 3D varit värd att vänta på :)
    Hade jag valt telefon nu så hade jag nog tagit Sensation i dagens läge, tycker inte att jag märker så stor skillnad i snabbhet och flyt mellan min SGS2 och min gamla desire HD om jag ska vara riktigt ärlig, fast ja skärmen är ju en helt annan historia :P som många säger så är SGS2:ans skärm troligen den absolut bästa som sitter på en telefon :)

Vad gäller touchwizz så kan du alltid byta ut "skalet" så att du får ett helt annat utseende :) fungerar ju på alla androids :)
    Tror att du bör välja sensation då jag tror att du kommer bli lite besviken på byggkvalitén i SGS2 i jämförelse med iPhone 4

6. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.