Ersättare till min slitna legend?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jejing, 22 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jejing

Jejing Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min HTC legend i ca 1 år men efter ett antal självmordsförsök av han börjar det spåra ur. problem med motagningen och skärmen vill inte riktigt längre fungera som förut..

Har kollat runt lite men inte säker på vad som ska få ersätta han nu när det är dags å dra sig tillbaka.

Det jag vill ha är en grym android lur som kan ta över. Jag mer eller mindre lever i min telefon då jag är ute och reser mycket men då jag även har en till mobil och andra saker å släpa på / ha i fickorna så vill jag INTE ha någon mega lur (tex Disire HD)

Så min fråga är, Vad tipsar ni om å köpa?

2. jelu0000

jelu0000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också haft en Legend men i helgen så dog skärmen utan anledning:( Tycker det är konstigt att en telefon ska ge upp efter 1 år endast. Jag hade även dålig mottagning som du skriver.

Alla fall så i ren panik köpte jag en LG optimus one i går på Elgiganten 1890kr. Jag tänkte jag kunde ha den till jag vet vad jag ska köpa för mobil och så kan min sambo få LG:n sen. Anledningen till att jag valde LG optimus one är därför den kör android 2.2 och jag är behov av tethering funktionen i 2.2.

Har bara haft LG:n en dag men det som slår mig är att batteri tiden är så jätte mycket bättre en på min Legend. Dessutom är mottagningen mycket bättre också.

En riktig ah ha upplevelse, jag som tyckte att HTC Legend var den bästa mobilen som fanns. Jag är så pass nöjd så jag inte har lust att köpa någon dyrare mobil.

Jag får verkligen hoppas jag inte får damm under skärmen som jag läst i forumet här att vissa fått på LG optimus one.

Hälsningar nöjd LG ägare

3. Jejing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om prsiet inte sätter några gränser? (som sakt lever i telefonen, räcker den 1 år så är jag villig att betala för det)

Kollat lite på tex HTC desire S och även så hörde jag rykten om Galaxy S2 mini? tror jag inte vill gå upp i större skärm än 3,7.

Några fler tips på telefoner att kolla på innan jag tar ett beslut?

4. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Sony Ericsson Xperia neo, LG Optimus Black (4" men sjukt tunn), Motorola Defy.

Ingen av dessa är särskilt dyr då de dyraste lurarna ligger i 4"+ klassen.

Här är alla Android lurar med 3,7" skärm eller mindre sorterade efter populäritet: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s67885980&cols=207,1122,438&o=lokal_rank#prodlista

5. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag skulle välja Desire S, då du får samma prestanda som Incredible S, Desire HD etc, samtidigt som du får 3.7" skärmen och en enligt mig snyggare telefon.

6. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Sant.

7. Jejing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va in på Media markt idag å kolla lite, Testade Incredible s och den kändes bra storleken är lite negativ, men som ni sa Desire S har samma skit under skalet, tyvär hade dom ingen inne så jag kunde testa.

Blev även överaskad hur skön LG optimus 2x låg i handen och hur underbart snabb den va, kanske måste gå upp till dom stora lurarna ändå, skilnaden på Incredible s och 2x va enorm..

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.