Ess i leken?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av pjb, 5 mar 2011.

  1. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Var och kollade lite på Ace eftersom MediaMarkt säljer den för 2.790:-.

    Det trista med Spican är att 2.1 var den sista och jag vill inte göra något innan garantitiden går ut om drygt ett år om ens då.

    Så Ace trodde jag var uppföljaren till Spican samma behändiga storlek halv centimeter större skärm nertill osv -men så läste jag specifikationerna samma processorshastighet och mindre minne.

    Känns inte som det var att byta upp sig eller ens värt pengarna eller?
     
  2. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ace har en betydligt mycket bättre processor än Spica, att titta på bara MHz är som att tro att en 2.4 liters volvomotor från 80-talet skulle kunna stå mot en 2.4 liters motor från dagens Ford/volvo.. ang minnet så måste du tänka på att spicans är inkl. lagring och grafik.. ace kör åttor runt Spica..

    Skickat via Tapatalk Pro.
     
  3. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Kan fortsätta nu när jag har lite data.. spica har 200 mb att dela på alla program du installerar, och 128 mb för allt du kör och all grafik. Ace har 512 mb för allt du kör plus 158 mb för appar (plus hur mycket du vill på minneskort eftersom den har 2.2) och dessutom ett riktigt high-end grafikchip :P

    Är du däremot ute efter en billig men prisvärd telefon skulle jag välja Huwaii X5 rakt av alla dagar i veckan. Ace kommer bara tvåa.
     
  4. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Garantin går ut efter 6 månader?
     
  5. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kanske ZTE Blade kan vara ett alternativ. Två av mina polare har skaffat den och framför allt skärmen är ljusår bättre än spicans. Byggkvaliteten är också mycket bättre, det enda som verkar vara sämre är kameran. Dock så finns det inte ett lika stort community runt den, men det är nog bara en tidsfråga.