Ett alternativ till K9 email:)

Diskussion i 'Applikationer' startad av mirose, 15 sept 2010.

1. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Till er som letar efter ett alternativ till K9 så kan jag tipsa om en email app som heter SEVEN.

Fungerar med Gmail, POP/IMAP, Yahoo, Live Hotmail, AOL med mer.

Du kan mao ha flera konton och du väljer via ikoner på hemskärmen i programmet vilken du vill hämta hem ifrån eller så sköter den det automatiskt.

Gränssnittet ser trevligare ut än K9 med ikoner och färg om man nu tycker det är viktigt.

Widgeten fungerar också väldigt bra och visar de 3 - 4 sista mailen du fått.

Appen är på beta stadiet för android men har funnits i ett par år till andra system.

Skickar med en länk till vart man kan regga sig om man vill testa.
    Första gången jag la till Gmail kontot tog det ganska lång stund innan alla mail/folders + kontakter laddades hem men nu får jag mailen nästa lika snabbt som med K9, kanske en fördröjning på 2-3 minuter extra.

Vore kul att höra era åsikter om denna eller om någon kanske redan använder den.

http://community.seven.com/main.php

2. mamawi

mamawi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har använt Seven i ett par veckor för att få ner hotmail till luren. Funkar helt ok, men saknar lite finesser. Går tex inte välja vilket ljud dom skall användas eller ställa om färgen på styrkulan.