Ett knep för att tanka hem från market fast det krånglar.

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Klashosh, 31 okt 2010.

1. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Hej jag uppdaterade min mini pro nyss och när jag skulle ladda ner program från market funkade det inte. Jag blev frustrerad och provade ladda ner massa program samtidigt.
    Till min förvåning hände någonting mycket intressant. De första två apparna jag väljer att ladda ner står bara och tuggar utan att nånting händer men den tredje appen jag försöker ladda ner funkar.

Gör alltså såhär:
    Sätt igång nerladdning av två random appar(de ska bara stå och tugga).
    Nu laddar du ner den appen du verkligen vill ha.

Detta är vad som funkar för mig iaf på min x10 mini pro.

2. rina.

rina. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Bra tips, funkade. Lite tydligare instruktioner: Låt några stå och tugga, den du vill ha avbryter du och hämtar igen.

3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Ser ut att funka för mig med. Vad sjuttan är det för fel på Market. Har bara strulat de senaste två veckorna (ända sedan Market uppdateringen).

4. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hjälpte inte för mig. Har nu tre hämtningar som bara står på "Börja hämtning...". Är också mycket trött på Market nu, hur svårt kan det vara?

Nu efter uppdateringen till 2.1 så har man ju inte heller möjligheten att gå tillbaka till gamla market så jag antar att man är i Googles händer nu :-(

/Daniel

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Har laddat ner ett 30:tal appar nu. En del krävde att antal omförsök innan nerladdningen kom igång. En del verkar dessutom fastna i "installerar" läge. Dock verkar det som det bara är att rensa status fältet och köra dessa appar som vanligt.

Sakta men säkert börjar en viss hatkärlek mot Market och Google byggas upp.

6. Shaun

Shaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hade bekymmer att fixa ner appar från market helt plötsligt, skrev till SE och fick följande svar. Testade och fick det att funka med en gång:

Vi rekommenderar er att testa avinstallera uppdatering till Android Market på er Sony Ericsson X10. Ni gör det under Inställningar -> Program -> Hantera Program -> Market -> Avinstallera Uppdatering. Testa sen att gå in och ladda ner något på nytt.