Ett minimysterium med min Iphone, kan någon förklara?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av SamDroid, 19 mar 2012.

1. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Nu är detta förvisso inte en Android fråga men jag känner att jag ändå vill kolla med er begåvade personer :)

Det är så att jag idag gjorde en anteckning i min telefon (Iphone 4s) att kolla efter en buss när jag kom hem. Väl hemma gjorde jag en sökning på samma buss i min mejl för att se gamla bokningar. Jag hittade då anteckningen från min telefon i min mejlkorg.

Jag har ingen synkning för anteckningar påslagen i min telefon i Icloud. Ändå verkar gmail kunna läsa alla mina anteckningar i telefonen. Vet ni vad detta kan bero på? Vilken inställning handlar det om? Hur stänger man av den och vad mer kan min mejlkorg läsa?

*Edit: Medan jag skrev här märkte jag att blåtand var påslagen i telefonen. När jag stängde av blåtand slutade den "livesynca" notes med gmail. men anteckningarna är fortfarande sökbara.

Last edited: 19 mar 2012
  2. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Antar att du använder dig utav Gmail. Det finns en inställning i iOS som synkar dina anteckningar till ditt Google konto :) Vill du stänga av den, gå till Inställningar > Mail, Kontakter, Kalender > Gmail och dra Anteckningar till av.

SamDroid gillar detta.
  3. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Så enkelt :) Jaha! Jag blev bara lite paff. Tack så mycket Etzolin