Ett par forum-relaterade frågor

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Zooklubba, 3 sept 2011.

1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Hallå hallå. Vet ej om jag ska skicka direkt till en mod/admin utan istället ställer jag öppna frågor här i forumet så att folk kan fylla i eller motsätta sig.

Den första är varför man inte kan köra https här i forumet. Visst, finns sätt att sniffa trafiken osv ändå men det känns ändå att det utgör ett till säkerhetssteg. Inte för jag har samma lösenord ändå men det är ändå något som skulle göra mig lite lugnare. Är det möjligtvis en kostnadsfråga eller bara att ingen tänkt på det innan?

Det här med alla spambotar, tittade en del i skräpforumet. De flesta trådarna läggs ju trots allt bara i skräpforumet men själva länkarna är oftast inte censurerade så skaparna får ändå reklam. Trots att det är dålig PR.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Just ja, kom på en ny fråga.

Vem är det som styr "swedroid" twitterkontot? Alla skribenter?

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Den SSL-relaterade frågan överlåter jag bernard eller mannyb att svara på, men vad gäller censurerandet av spamlänkarna i skräpsektionen så beror det helt enkelt på en miss från vår sida. Jag har redan plockat bort en del av dem och avser att beta av resten under dagen.

Zooklubba gillar detta.
  4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vad gäller https så är det något vi har övervägt många gånger, men det tenderar att belasta servern betydligt mer så det har ännu inte blivit av. Overheaden kan bli rätt stor, mig veterligen. Det kommer nog ske förr eller senare dock, men jag kan inte svara på när.

Twitterkontot är en "spegel" av nyheterna/artiklarna som publiceras på vår blogg. De skickas ut på Twitter automatiskt när en artikel publiceras. Ibland klickar dock pluginen så en och annan artikel dyker aldrig upp på Twitter.

Det händer att vi skickar ut tips, retweetar och svarar på frågor manuellt på Twitter också, men det är ganska sällsynt.

Zooklubba gillar detta.