Tja alla, har haft mina samsung tab 10.1+3g i ett par dagar nu. Har några frågor som jag inte hittat något svar på här i forumet.
Jag har en Samsun
1) När jag överför bilder och mp3-filer från datorn till taben drar jag bara över dem till den mappen jag vill ha dem i på taben, som vilket USB-minne som helst. MEN när jag överför filmer använder jag KIES för att samtidigt konvertera dem till rätt filtyp.
När överföringen är klar, (bekfräftar detta med att kolla på filmerna på taben) så kan jag inte hitta var KIES har placerat filmerna, de finns ingenstans i filsystemet när jag kollar i "mina filer" och dess undermappar.
Så det jag undrar är först var filmerna tar vägen och för det andra om det är nödvändigt att konvertera filerna öht? Finns det ingen vlc-app eller liknande som klarar av alla olika filtyper?
2) Är det helt omöjligt att använda sin laptops internetanslutning (laptopen är kopplad till nätet via lina) för att dela ut den till sin samsung galaxy tab?
Laptopen har windows vista, jag har testat både genom ad hoc-funktionen, connectify och virtual router. Taben verkar inte känna igen WiFin från laptopen alls, den ser bara omkringliggande routers (som jag inte har lösen till arghh

)
3) haha känner mig hur otekniskt som helst men jag kan inte få i simkortet ordentligt. Hur jag än vrider och vänder på det så vill det inte sitta kvar där inne utan poppar ut lite granna så locket inte sätter sig över som det ska, tips?
4) Batteriet verkar inte vilja laddas på under användning, varken när den är ansluten till datorn eller till vägguttaget, men visst det är förståeligt, maskinen är ju under användning, det jag däremot inte fattar är varför batteriets kraft sjunker när den är inkopplad, så ska det väl inte vara, eller?
Tack för ett bra community btw.
PS. Specs på min tab
GT-P7500 64GB
Version 3.2 (än så länge

)
Click to expand...