En gång vid varje samtal kommer det ett porlande ljud som håller på några sekunder. Det låter nästan som jag skulle hålla telefonen vid ett vattenfall Både jag och den jag ringer till hör ljudet. Är det någon mer som har så med sin Blade? Moderbordet är redan bytt för att den startade om av sig själv ofta. Det löste det problemet men ljudstörningen är kvar.
När jag ringer inne på toaletten hör den jag talar med ett liknande ljud. Anar det kan ha med hårdvara att göra. Eller mjukvara kanske är troligare vid det tillfället.
Här kan ni höra hur ljudet låter! Porlande ljud by user7491865 on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Det var konstigt det blir aldrig ett sån ljud med mina gamla mobiler och samma sim kort i. Har du någon länk där jag kan läsa mer om det?
Det där låter som störningar hos din teleoperatör. Vid störningar på PCM t.ex. kan man få liknande ljud. Troligen operatören som har ett fel i nätet eller håller på att trimma in ny utrustning. Felanmäl till operatörens kundtjänst om du tycker det är besvärande.
Jaså du har också det ljudet i din telefon. Det kanske hjälper om man stänger av 3G då. Jag skall prova det och se om det hjälper. För på min gamla Nokia 3310 så blir det inte det ljudet.
Hade för ca 2v sen, men inte nu men det kommer och går antar jag eller så är dom klar just nu med 4g uppgraderingen
Har det problemet ibland när jag ringer min syrra eller hennes pojkvän. Antar att felet ligger i masten där de bor.