ett STORT dillemma

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av mardox, 11 mar 2010.

1. mardox

mardox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej, som sagt har jag ett stort dillemma.

jag ska till london om 2 veckor och har senaste månaden vart rätt säker på att jag skulle beställa en N1 och hämta den när jag åker dit.MEN jag är en fattig student och därför hade det vart hur bra som helst att köpa den på abonnemang. det är varför mina tankar har svävat in på htc desire.

Jag ser ingen fördel med en desire över nexus pågrund av att jag inte riktigt gillar sense och ifall jag ångrar mig så kan nexus flashas med vilken rom som helst iaf.
    har inte hört nåt direkt illa om softtouch knapparna på nexus så hårdvaraknappar som kan slitas är inget plus heller. och den optiska trackballen verkar ingen veta nåt om, gillar dock med nexus att den lyser när man får notification som inte desire kan göra. alla dessa saker är småsaker som är värda att ge upp för att få den på abonnemang förutom att desire kanske inte kommer kunna rootas.
    om inte desire kan rootas betyder det att den inte ens kan uppdateras med nexus roms ifall htc är sega med uppdatering till tex android 2.5 aka Froyo.och det är väl det som gör mig osäker.

några synpunkter? som sagt skulle hellre välja en nexus om de båda var gratis.

2. Vallenexus

Vallenexus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köp inget du inte har råd med får väl bli mitt tips.

Gick visserligen i samma tankebanor ett tag, mestadels för att slippa importera och strula.

3. mardox

mardox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

sant! men det svåra är att jag har råd med båda, sålde precis min iphone. men det är ju alltid kul att ha lite extra pengar varje månad ^^

4. Vallenexus

Vallenexus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej men allvarligt, den största anledningen till att jag valde nexus är att det känns som en välexploaterad telefon, som mycket folk samlas kring, vilket indirekt innebär snabb hjälp, bra program och annat skoj!

5. mardox

mardox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jo, det som gör mig tveksam om en disire är just att htc eris inte fått root åtkomst. ifall desire får root åtkomst så betyder ju detta att man skulle kunna utan/nästan utan modifiering flasha nexus roms, vilket i sin tur betyder snabba uppdateringar av android.