Ett tips till de som funderar på att köpa en HTC Magic!

Diskussion i 'Magic' startad av juukas, 7 jun 2009.

1. juukas

juukas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag var tidigare kund hos tele2, där jag hade deras fastpris abonnemang för 499kr/mån. Numera har jag HTC Magic med 499pot. Alltså samma månadspris.

Jag var alltså tvungen att säga upp mitt tele2-abonnemang. Som kanske inte alla vet har tele2 en uppsägningstid på tre månader. Eftersom jag inte hade någon aning om att HTC Magic skulle lanseras i Sverige, tre månader tidigare, skulle jag vara tvungen att betala 3000 kr för tre månader (499*3, från 499pot, + 499*3, från tele2 fastpris). Det har ju inte många råd med och man är då tvungen att skjuta upp Magic köpet med tre hela månader... Eller?

Jag fick en snilleblixt och ringde till Tele2, sa att jag ville byta till deras billigaste abonnemang (49kr/mån), ringde där efter, nån dag senare, och sa att jag ville säga upp mitt abonnemang, då sa dom att det är tre månaders uppsägningstid (vilket blir 150 kr istället för 1500!).

Så istället för att betala 3000 kr för de första tre månaderna betalar jag bara 1650! Och sen kan ni ju alltid fråga 3försäljaren om ni kan få nån/några månader billigare för att ni byter till dom :) det fick jag, och då blir det ju ännu billigare!

Jag hoppas att man förstår vad jag menar, är väldigt dålig på att förklara..:rolleyes:

Last edited: 10 jun 2009
  2. Mange

Mange Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tre verkar ju vara konstigt flexibla, eller? :)

3. juukas

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bara man pushar försäljaren på rätt sätt så;)

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag upplever Tre som väldigt flexibla också. Har vid mer än ett tillfälle fått månader gratis, samt sänkt månadsavgift.

5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Du vet att man kan portera över sitt nr till dem va? så att man får behålla sitt nr, jag har haft mitt nr sen -00 när jag skaffade tele2 flaterate som det hette då :)

nä ska köpa en tele från Tyskland när det dyker upp lite stålar här :) för har redan abonnemang och ett jobbenr som jag kan ringa från och surfa.

6. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

smart lösning!

Man bör ha lite moral också ibland, tre har de bästa villkoren och vi alla vet att tre sverige har inte gått med vinst de senaste åren, Jag fick mina abonnemang på ett komplicerad sätt växlade av tre abb.avdelning för att jag ska kunna få en Magic medan min X1 var bara tre månaders gammal.
    Vi ska alltid stödja ett flexibel företag! så att jättarna som Telia inte kan få bestämma marknadspriser , se bara deras Iphone abonnemang och jämför med det tre erbjuder till Magic!

Last edited: 10 jun 2009
  7. juukas

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag förstår hur du menar, men om nu försäljarna kan ge dessa förmåner varför inte pusha dom lite? jag menar, jag ska ju ändå betala 500kr/mån i 24 månader+ att jag faktiskt byter operatör och antagligen kommer att stanna hos 3 i flera år till. men vi ska inte börja argumentera, vi har olika åsikter.

mitt tips var inte om att kunna få tre månader gratis hos tre, utan att slippa behöva vänta tre månader eftersom att Tele2 har en väldigt dum regel (uppsägningstiden), så att _fler_ byter till 3 och slipper vänta tills efter sommaren.

om denna tråd stör dig kan jag redigera den till att bara innehålla info om hur man kan undvika uppsägningstiden.

8. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sant, det är ju inte så farligt ändå ,jag köper din argument. men vill du redigera det så att den låter snällare är det ju fint. men jag stör inte mig på det alls, man kan ju alltid bärätta halva historin så att folk kfortfarande kan ha nytta av saken.
    vi hörs mera ... då vi båda är Magic ägare nu .

9. juukas

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Cool, har ändrat nu :)

det gör vi, grattis till din magic!