Euro rom med TouchWiz - US wifi-only

Diskussion i 'Samsung' startad av Andreas527, 14 jul 2011.

1. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Finns nu en helt stock Europeisk rom med Touchwiz att flasha för oss som har en wifi-only Galaxy från US.
    Om jag har förstått allt rätt så är denna rom direkt från Samsung och klassas som helt original. Alla funktioner fungerar och du kommer att kunna ta emot kommande Uppdateringar från Samsung utan några problem.

Har flasha in denna rom då jag var sugen på Touchwiz och inte har tålamodet att vänta på att få Uppdateringar genom OTA. Och då man ändå är i Sverige och inte kan nyttja ev usa specifika funktioner så kändes detta som ett bra alt.

Installationen utfördes med ODIN och gick fint. Följde instruktionerna som fanns på Xda.

Är såhär långt nöjd och giller det lilla extra som Touchwiz medför. Bla widgets, mini apps och snabb knappar för wifi,bluetooth mm. Även video spelaren gillar jag då den klarar undertexter och jag upplever filmerna flyter på bättre än innan. Och att kunna sortera ska bookmärken i browsern är nås.

Det lite negativa är att jag uppfattar det som att det är lite sämre flyt då man bläddrar bland hemskärmarna.
    Den korta stund jag testat så verkar det mesta sitta i vilka widgets du använder, tar jag bort några så blir flytet bra men lägger jag till flera widgets så påverkar det flytet negativt. Är väl så att ju mer man söker och letar fel desto fler hittar man, och de flesta är nog bara inbillning då man söker efter nått som är avvikande.

Instruktioner och länk till rom
    http://forum.xda-developers.com/sho...W/ TOUCHWIZ Galaxy Tab 10.1 (WIFI) P7510XXKFC

Last edited: 14 jul 2011
  2. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Om man nu vill ha Touchwiz ;) Jag är nöjd med vanilla,

3. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Finns det en aosp vanilla rom till 10.1?

/qsec

4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

US-version :)

5. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Finns ingen AOSP (Android Open Source Project)-ROM till någon platta för tillfället då Google valt att inte släppa källkoden till Honeycomb.

Men om du menar Honeycomb 3.1 utan TouchWiz så finns det, men dock utan 3G-stöd såvitt jag förstår det.

6. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det var det jag tänkte, hänger en hel del på xda och har inte sett något om asop där. Var rädd att jag hade missat något :)

/qsec

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk