Fråga: Eventuell DOA

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av blehffs, 21 dec 2013.

1. blehffs

blehffs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har hört en del om dålig samtalskvalitet, vilket jag får hålla med om tyvärr. Men min lurs samtalshögtalare låter liksom även när skärmen är släckt? Typ lite sprakande, lite sus, lite pipskrap ala uppringt modem, som visserligen bara hörs om rummet man är i är tyst men det är exakt samma ljud som under samtal. Dessutom tycker jag den blir lite väl varm precis i överkant där. Lirade Candy crush och wordfeud i typ 4 minuter eller nåt, telefonen ringde, svarade och det var direkt obehagligt att sätta örat mot högtalaren.

Får man hävda DOA för de här sakerna och förhoppningsvis få en ny som inte beter sig skumt eller är det nåt man får lära sig leva med?

2. onekw

onekw Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Jag hade lämnat tillbaka direkt, i alla fall för ljudproblemet!

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

hade utav tvekan lämnat tillbaka om det varit så.

4. Droid_301

Droid_301 Guest

Hade lämnat tillbaka den direkt och fått en ny:)

5. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan ju tillägga att det inte hjälpte med fabriksåterställning, inte för att jag trodde det men men. Låter ungefär likadant på baksidan av luren så tror inte det e specifikt högtalaren det e fel på. Nåt jella skumt är det iaf.

47 graders batteritemp efter en trådlös överföring av en 500 mb's fil till pc'n. Antar att batteriet sitter längst ner i luren och det är där temperaturen mäts? Isf ligger värmen i den övre delen på mycket mer.

Ska ringa webhallen och höra vad dom säger iaf.

ETA: eller inte för de har ingen kundservice öppen på helger.. suck.

Last edited: 21 dec 2013
  6. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja DOA och ny lur gick sig ju inte nej. Så nu har jag ingen lur alls, får vänta 3 veckor (sa han, jag chansar på två månader iom jul nu) på att den ska gå till LG, som ska kolla om dom märker felet och sen eventuellt då få en ny lur, om inte får jag betala frakten för det. Så pttja, kan ju nästan garantera att felet kommer kvarstå, får gnälla på webbhallen igen och vänta några månader till osv. SUCK!

7. Droid_301

Droid_301 Guest

om jag fattat det rätt så kan man doa sin telefon inom 2 veckor om man köpt den via internet och 1 vecka om man köpt den i butik

8. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Inköpt den 16'e så inom en vecka. No go.

9. Droid_301

Droid_301 Guest

Konstigt jag doade min telefon på telia inom 1 vecka och det var inga problem.

10. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nissen på webbhallen tyckte ju inte att det lät dåligt då han försvann in på "lagret/bakomdisken" och ringde min lur från butikens fasta telefon. Han hörde heller inte pipet/skrapet/klickandet/modemljuden öht även fast han sa att han lyssnat i "ljudisolerat rum". Han sa även att han normalt inte hör pipandet från laddare som sitter i väggen men inte används, vilket jag gör och därför inte har några såna öht i mitt sovrum. Kunde inte ha luren i sovrummet då jag hörde det där jävla ljudet även fast luren låg gott och väl 1-1,5 meter ifrån. Bevisbödan ligger ju hos mig, men hur fan ska jag bevisa att jag hör ljuden som telefonen avger? Lägger man på värmeproblemet (seriöst ska man behöva avvisa samtal för att luren blir för varm att ha mot örat efter normalanvändning??) så känns det ju liksom inte kul nånstans.

11. hallonballon

hallonballon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har du inte ångerrätt? :O eller det kanske inte gäller länge. Men annars är väl den 14 dagar. Isf kan du ju bara ångra köpet o köpa en på något annat ställe, o hoppas att den är felfri :-)

12. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ångerrätt gäller ju bara distansköp. Jag körde hämta i butik hos Webhallen, vilket då inte gäller som distansköp.

13. hallonballon

hallonballon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Aha! Tråkigt :-\ Du får trösta dig med att du iaf har utomordentlig hörsel! :-D

14. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nja, har normalhörsel. Jaja får se hur det går med luren, nånting kanske dom hittar. Bara lite ledsen över att inte ha nån lur öht över jul+födelsedag+nyår.

15. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Jag ringer inte särskilt ofta på mobilen men jag har anmärkt på att samtalskvalitet inte är den bästa. Låter brusigt och störningar....rent av dålig kvalitet i ljudet.
    Men ingen jag orkar bry mig om eller har grundat på mer än att jag hoppas det förbättras i kommande uppdateringar.

16. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    En del människor är känsligare för vissa oljud. Hörde ett litet reportage om detta på radion för ett tag sen.
    Är du inte nöjd med produkten så bör du ju självklart byta ut den eftersom den inte motsvarar dina förväntningar.
    Men frågan är ju då om en ny G2 infriar dem och inte dras med samma åkommor?
    Du kanske behöver skaffa en annan modell från LG eller kanske t.o.m en ny telefon från en helt annan tillverkare.

17. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hade det bara varit samtalskvaliteten som var halvdan hade jag nog inte brytt mig heller, men nu hördes ju ljudstörningar när skärmen var nedsläckt och inget samtal igång, testade till och med i flygplansläge men det lät iaf. Lägg till örstekande värme och långt ifrån "högkvalitativt ljud" i hörlurar så blir jag irriterad nog.

18. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle jag få en ny lur som inte låter kan jag möjligtvis leva med att inte kunna svara i den om den e varm upptill. Får se om det dykt upp nåt annat i lurväg när jag bråkat färdigt med Webhallen och LG.

19. Droid_301

Droid_301 Guest

Klart dom ska fixa en lur som är fullt fungerande,stå på dig bara

20. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jahapp så har man fått ett mail om att DOA'n inte gått igenom, men att den ändå blivit reparerad? Inte fått upphämtningsmailet än men tyder då detta på att dom tycker att det är jag som har pajat telefonen under dom 4-5 dagar jag hade den hemma??