Evig huvudvärk...powerknapp borta..vad göra?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av loose_cannon, 23 sept 2011.

1. loose_cannon

loose_cannon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

...är precis vad den här jävla skittelefonen har givit mig.
    Jag kan nog inte klassa den som måndagsexemplar, för den har bara startat om själv ett fåtal ggr, ljudkvaliteten är visserligen kass, GB kommer aldrig nånsin osv, men den har funkat någorlunda ok.

Däremot blev droppen när jag tappade den så glaset sprack. Till att börja med hade jag ingen försäkring på den specifikt, vill inte ta hemförsäkringen för då får jag ändå pröjsa självrisken på 1500-2000, plus att premien höjs generellt.
    Så jag köpte ett nytt glas för 400, verktygen i plast från Mr Gizmo och pluggade på youtubeklippet för demontering.

Det gick en smula trögt, främst för att saker satt limmade lite för bra och det är alltid ett h-e att ersätta limfogen exakt.

Fick glaset på plats, men...
    Var fan hade Powerknappen tagit vägen??
    Bortfumlad nånstans på vägen, trots att jag metodiskt tog bort VARENDA liten detalj på ett vitt A4 så jag skulle ha koll på dem.
    Nu är den ihopsatt, funkar bra, men man ser liiite damm innanför skärmen, samt någon list som glidit inom synhåll.

Powerknappen är fortfarande borta, så vad fasen ska jag göra med den?!
    Jag kan inte reklamera en mobil som saknar powerknappt för då är det mkt uppenbart att den är fifflad med.
    Dammet kan TROLIGEN kvitta vid inlämning, jag kommer inte kunna sälja den för ingen vill ha den och om jag ska koppla in försäkringsbolaget får den nog gärna vara helt paj och inte fullt fungerande, vilket den är nu.

Är det någon som har en powerknapp till övers?! :P

2. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är ju knappast telefonens fel att du klantat till dig med den.

3. loose_cannon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du tyckte att du besvarade frågan bra nu, eller bidrog med något konstruktivt?
    Jag undanber mig korkade kommentarer.

Eller skulle jag kanske ha lagt till att jag var totalt utled på att batteritiden är fullständigt whack, den oftast inte vill läsa minneskortet, att ringa med den verkar vara för mkt begärt osv?

Sådant kallas irrelevant och hör inte till kärnfrågan.

4. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag har ju lyckats med konststycket att paja 2 st O2X.

Den första blev ju fuktskadad så till den grad att lampan inne i telefonen slutade fungera. Så skärmen är alltid svart, fastän allt annat fungerar. Jag fick en ny på försäkringen och på något jävla sätt lyckades jag paja hörlursuttaget. Nu kan jag inte använda vanliga hörlurar direkt i mobilen utan måste använda BT-hörlurar.

Jag har funderat starkt på att skruva loss båda telefonerna för att byta ut de söndriga delarna, åtminstone så att 1 av telefonerna fungerar helt.

Dock vet jag inte om jag någonsin kommer ta mig tiden att göra det, skulle jag göra det så kan jag skänka bort en powerknapp till dig.

Men finns det ingen man kan köpa på Ebay eller liknande?

5. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Att du inte lämna in den tidigare innan du sabba skärmen på den, då hade du ju kunnat fått en ny eller hävt köpet. Ingen mening att bli otrevlig för att man inte får dom svaren man vill ha.

6. brygus

brygus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

7. loose_cannon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, sorry Rexa. Mitt problem var ju att jag faktiskt inte hade någon tid att lämna in den...under större delen av sensommaren fram till för någon vecka sedan hade jag helt galet fullt upp med jobbet (åka kors o tvärs genom sydvästra delarna av Sverige) och noll tid att gå tillbaks med den. Jag hade planerat lämna tillbaks/reklamation, men ja...så gled den ur greppet när jag en dag plockade den ur fickan och katastrofen var ett faktum...

Flexxy: Jag droppar dig ett mess! Bor också i Gbg.

8. loose_cannon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*updated* Powerknapp till O2Xen önskas omgående...

Jag känner att situationen är ohållbar med min yuppienalle, främst att batteritiden är riktigt tragisk, men också den eviga frånvaron av GB samt att LG har sorglig attityd mot sina kunder.

Eftersom jag slarvade bort powerknappen (trots att jag var mkt metodisk och noggrann) när jag bytte glaset behöver jag en ny och vill inte vända mig till LG Support eftersom de loggar detta exakt.

Någon som kan hjälpa till?

9. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Anovo har kanske.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk