"Evighets-ROM" (+flykernel)?

Discussion in 'Hero' started by axelkalas, Dec 10, 2010.

1. axelkalas

axelkalas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ska ge bort en Hero i julklapp, till en person som vanligtvis ogillar smartphones men som fastnat för Heron (helt förståeligt!). Jag vill slippa supporta så stabilitet går före allt annat. Dock bör det vara Sense och rootat för wifi-tether samt kernelbyte för batteritid eftersom personen är van vid GSM-mobilers standby...

1) Vilken WWE-rom är stabilast (och bäst optimerad)? Villainrom12, Elelinux WWE, RCmix? Jag körde Elelinux i tre månader och den var imponerande men började sega och FC:a lite till slut.

2) Vad händer om man väljer "Återställ standardinställningar" på en custom rom? Blir telefonen nollad eller måste man wipe:a och flasha om? Tex, undrar om rom-utvecklarna testat vad som händer om man flashat in ett vitt tema och sedan återställer..

3) Jag har blivit sjukt imponerad av batteritiden med flykernel. Fungerar den med ovan nämnda rommar, och får man lika bra batteritid som på CM6-baserade Froyos?

God jul på er :D

2. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

1) Då skulle jag ta elelinux rena 2.1 rom, den som endast är rootad inget annat. Samt flasha in senaste flykernel :)

2) Den ställs bara tillbaka till samma inställningar den hade precis efter att du flashat den :) Tror inte den tar bort eventuella teman du flashat.

3) Jag har väldigt bra batteritid och denna är nog en av de mest stabilaste romar jag testat, men den finns inte på svenska. Flykernel har jag för mig ska fungera bara bra med elelinux original 2.1 :)

3. axelkalas

axelkalas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Man tackar, låter som det mest smidiga!

4. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag skaffade dhd fick frugan min hero. Jag la in elelinux 2.1 WWE och det har funkat finfint.

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Var hittar jag dessa ROMs? Jag skulle vilja ha en sense ROM på svenska med apps2sd... Jag kör just nu Elelinux FROYO 2.2 RC1 Android Stock men saknar sense telefonbok...

Edit: Den behöver inte nödvändigtvis vara på svenska, var hittar jag Elelinux 2.1 WWE? Jag har letat på http://android-roms.se/hero men hittar den inte där...

Last edited: Dec 13, 2010