Problem: Evighetsloop efter (klantigt) försök till rombyte

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av allåallå, 7 mar 2012.

1. allåallå

allåallå Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tänkte skicka in ny rom på luren och lyckades klanta till det lite. Efter lite krångel låste jag upp bootloadern och kände att jag hade flyt igen men uppenbarligen inte så jag gick väl lite för snabbt fram. Satte igång utan att ha lagt över det som skulle in på sd-kortet och nu är jag fast i en evighetsloop.

Gjorde samma sak för något år sedan och fick det löst, ganska enkelt, genom att stoppa kortet i en kortläsare och fick över filerna den vägen så jag tänkte att det borde väl gå att göra ungefär likadant nu och började googla men jag hittar fanemig ingenting i ämnet och eftersom jag inte kommer åt någon meny trots försök med diverse knappkombinationer när jag startat om börjar jag tro att jag lyckats med något enastående dumt här.

Är hoppet ute eller går det att lösa?

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Återställ programvaran i SEMC med hjälp av "reparera" alternativet. Kom dock ihåg att du måste låsa uppbootloadern igen samt roota telefonen igen.

Last edited: 7 mar 2012
  3. allåallå

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

SEMC, är det något program? Kanske är dum nu men jag får ta det o_O

4. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Jag hade samma dilemma, lyckas du få den till fastboot genom att hålla in menyknappen samtidigt som du stoppar i usb-kabeln? Om det lyckas så är det ju bara att köra in valfri boot.img från XDA-forumet och på så vis prova uppdatera återigen.

allåallå gillar detta.
  5. allåallå

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska den vara avstängd när jag stoppar i kabeln och håller in menyknappen? Ska ge det ett försök efter jag fått lite mat i magen.

Man tycker att det borde ha blivit lättare att roota och ha sig jämfört med för fem år sedan men det har det fan inte. Eller så är det jag som blivit dummare :)

6. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Haha! Precis, kör fastboot devices, kolla så att den syns i listan, om inte så behöver du eventuellt installera drivrutinerna

7. allåallå

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det var visst inte så svårt. Jag inser nu att jag gjorde rätt från början men något blev fel och jag trodde att jag behövde göra något helt annat. Att man sen försöker åtgärda vad man lyckats med mitt i natten när man borde sova och när xda låg nere kan nog ha bidragit till kaoset i mitt huvud.

Får tacka så mycket! :teeth:

8. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Ingen fara, man blir strandsatt när XDA är nere ;-)