Exchange i Froyo

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by mrmozart, Jun 3, 2010.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej hej,
    Har i Froyo synkat in min Echange-kalender och det ser bra ut! Kanon att ha den med Google-kalendrarna. Dock har jag ett problem: Alla mina heldagsaktiviteter förskjuts en dag (gissningsvis bara en timme förtidigt, vilket får dem att hamna dagen innan).

Någon som vet något om detta?

2. frol

frol Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du rätt timezone i "Date & time" inställningarna? Jag hade liknane problem, iofs för alla möten, innan jag rättade den.

3. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kännt problem med FroYo.... Hoppas på en fix OTA...

//Nik

4. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    lite ifrån men hur ställde du in exchange? jag har hållt på med det i tre dagar nu. hade touchdown innan och då fungerade allt bra. men nu gick gratis tiden ut och då är det panik. jag har alla uppgifter men får meddelande att det är fel på lösen eller på anv namnet. HJÄLP!!!

5. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den stora skillnaden från andra Exchange lösningar för mig var att man var
    tvungen att å till rätt mailadress gentemot userID....

T.ex. så har jag ett userID typ "gb2seva" men min mailadress är [email protected]. När jag satte upp min Exchange i Froyo var jag tvungen att sätta in under mailadressen "[email protected]" för att det skulle fungera. Har väl att göra med hur den kollar mot Exchange servern och eftersom det skall vara så lätt som att bara lägga in mail och password så...

//Nik

6. pacman

pacman Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min gissning är att någon av de säkerhetspolicies som ditt företag använder inte finns i Froyos Exchange-klient. Jag har problem med att den inte stödjer "Manual Sync When Roaming" och jag har noterat att en del andra har problem med att "Password Recovery" inte stöds.

Åtminstone den första stöds i Touchdown. i Touchdown kan man få ut de policies som stöds genom att under konfiguration->avancerat gå in på "security policies".

Sedan borde det inte vara så svårt att nollställa Touchdowns installation om man har en rootad telefon. Men logga in via ADB och betala $20 på market istället, den är värd det...
    ...synd bara att den inte går att betala för offline (men om du mailar dem så kanske det går att lösa).

7. mrmozart

MINA ENHETER

Hm, jag har lagt till ett konto under Settings -> Accounts med "vanliga" inställningar. Har du fått domän med användarnamn rätt?

8. mrmozart

MINA ENHETER

Jag tror inte jag behövde fylla i mailadress för att få det att fungera. Att du behöver skriva [email protected] kan vara för användarnamn då det är ett sätt att ange domän (liknar dock e-post). Man kan antingen skriva company\username eller [email protected] (utseendet varierar beroende på ert AD/LDAP)

9. pacman

pacman Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det beror ju också på om username och e-post-adress är samma. Är de inte det så är det viktigt att få bägge korrekta...

10. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Jag har det!
    Under andra steget så skall manfylla i domain/user name dvs två uppgifter i samma ruta för mig fick jag skriva: emcat/förnmn.efternamn resten gick som en dans. Allt synkas mail komer och går att skicka men viktigaste är min kalender som jag ser i widgeten. underbart!