Exchange-koppling efter uppgradering till Froyo (officiell)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av zitiman, 25 dec 2010.

1. zitiman

zitiman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har precis uppgraderat 2 stycken Samsung Galaxy S från en inofficell version till den senaste officiella 2.2 med Kies och registerhack.

Det skumma är att en av telefonerna nu plötsligt inte klarar av att koppla upp sig mot en Exchange-server längre. Den andra telefonen fungerar precis lika bra som förut.

Efter att ha matat in allt precis som man skall så får jag felmeddelandet "Kan inte ansluta till servern" direkt efter "Kontrollerar inkommande serverinställningar".

Jag har kollat och kollat men hittar inga skillander på de 2 telefonerna i inställningarna. Det fungerar alltså perfekt på den ena men inte på den andra.

Det enda som egentligen skiljer telefonerna är att jag glömde ta bort Lagfixen innan Kies-uppdateringen på den telefonen där Exchange nu inte fungerar. Det ledde till att jag fick köra en factory-reset. Allt annat verkar fungera precis som vanligt.

Någon som vet vad det skulle kunna vara?? (Touchdown fungerar bra, så det är inget nätverksproblem).

2. speedycath

speedycath Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 9 pro
    Telefon 2:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11 M4
    Lag-fixen bör inte ha med det att göra, har en helt ny galaxy s som jag uppdaterade igår till 2.2.1, upplever samma problem( hade det inte innan). Kan ej nå serverdelen till min exchange, däremot går andra adresser som t-ex gmail. Installerade roadsync som inte hade några problem. Verkar vara 2.2.1 som spökar tyvärr.

3. coine

coine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har haft liknande problem men det har rättar till sig. Vet tyvärr inte exakt vad jag gjort för att lösa problemet men kan ge några förslag på åtgärder som kanske kan hjälpa.

Gå till inställningar - program - hantera program och rensa data + cache för epost.

Förutsätter att ni har cwm:
    Rensa dalwic + cache

Förutsätter root:
    Installera Sgs tools, välj upgrade stock apps, stock email app.

Ni får testa, hoppas något av ovanstående kan fixa problemet :)