Exchange och Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av Björn_1, 13 sept 2009.

1. Björn_1

Björn_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder Exchange (2007) och tycker att de inbyggda funktionerna i min Hero förefaller begränsade. T.ex. synkar inte undermappar i inkorgen och jag tycker att funktionaliteten i övrigt för både kontakter och kalender är... sådär.

Hur gör ni andra? Finns det bra apps?

Touchdown verkar vara en bra app, men den kostar. Är den värd pengarna? Jag har testat den lite och märkt att den klagar över att den inte hittar inställningar för Avtive Sync på servern (Active Sync not found to be enabled), vilket är fel enligt vår nätverkstekniker. Vad innebär det egentligen? Mailen kommer som de ska och jag har lite svår att förstå vad det innebär egentligen.

Jag är inte proffs på detta och behöver support.

2. MatsGF

MatsGF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

När jag pratade med en kille på TElenors butik på Hamngatan så pratade han om ett program som jag tror heter RoadSync.

3. Robban

Robban Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag behöver ett program för att synka Outlooken, var får jag tag på touchdown

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Köp på market. Testa gratis i fem dagar (tror jag det var).

Citerat frå deras hemsida:
    The TRIAL edition on the market allows you to try out the product for 5 days with full functionality. After 5 days, it reverts to a read-only version. You are free to use the read-only version without paying anything. If you are looking for a free solution for simply checking your email, contacts and calendar, the FREE version may be right for you. Especially useful for light users who mostly need to see the current days email and calendar.

Detta gör att man med Google calendar sync kan få in möten i outlook från Google calendar och sedan kan ha alla sina möten i outlook i alla fall...

Själv har jag valt att istället använda calendar sync till att synca bägge vägarna, istället för att använda Touchdown...
    ...när Android får stöd för WiFi med WPA2 Enterprise så kanske jag satsar på lösningen ovan istället, men det får framtiden utvisa..

5. Robban

Robban Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Pacman
    Jag kom ut på market idag försökt flera gånger under gårdagen utan att få kontakt. installerat Touchdown funkar utmärkt.

//Robban

6. ozzmos

ozzmos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du få möten från Google Calendar att synka som "privata" i Outlook? T.ex. om man har Google som sin privata kalender men vill kunna se både den privata och jobbkalendern i outlook, men inte vill att alla kollegor ska kunna läsa vad man har för privata möten uppbokade direkt över Exchange.