Hej!
Jag har förstått att folk som använder exchange (använder det inte själv) haft vissa problem med syncen. Vad jag vet finns det en inbyggd sync i Android 2.1 (Nexus One kör 2.1) men att man inte får med kalender sync i det. Som jag har förstått det så kan man "joina" kontakter (alltså kan man lägga in kontakter från facebook, gmail och exchange under en kontakt i listan) så gör jag i alla fall med facebook och gmail kontakter.
Du har däremot helt rätt i att man inte kan införskaffa betalprogram i Sverige utan att roota telefonen, i alla fall inte via Android Market. Har däremot hört att det ska gå att dra ner fullversions applikationer via nätet (dock blir ju detta piratkopiering).
Kan du leva utan kalender sync så klarar du dig alltså från start annars blir det nog att pynta / ladda ner ett tredjeparts program.
EDIT:
Hade i bakhuvudet att det fanns någon lösning på detta utan att roota och mycket riktigt, finns en APK du kan dra över till SD-kortet och installera för att få igång exchange sync.
Länk: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=5302139&postcount=10
Last edited: Jan 31, 2010