Exchangeklienten fattar inte läsmarkering

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Data-Danne, 20 september 2011.

1. Data-Danne

Data-Danne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör mail över Exchangeklienten i min Xperia Neo, mest för att kunna läsa mail även när jag inte är vid datorn, använder den inte så avancerat mycket.
    När jag får mail så kommer det en notis om det ungefär samtidigt på telefonen och datorn, och LED:en börjar blinka på telefonen för att jag skall veta att jag har ny mail. Jag läser vanligtvis detta mail på datorn, och det blir då läsmarkerat på servern. Detta fattar inte Neon, utan fortsätter blinka och visa att jag har ett nytt mail. Jag måste gå in och klicka på notisen i telefonen för att den skall sluta med detta, och när jag då gör det så kommer jag in i min inbox, där mailet mycket riktigt är läsmarkerat.
    Detta är ett icke önskvärt beteende och så gör inte Exchangeklienten i min HTC DHD, så det borde vara någon Sony Ericsson-special.
    Finns det någon inställning jag har missat, eller finns det möjlighet att byta till en bättre Exchangeklient?

2. therapist

therapist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Använder inte Exchange själv men vet att det finns alternativa klienter på Market.
    Har för mig att det finns ett par riktigt dyra också, så man kan ju hoppas att det betyder att de är bra :)

3. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Kör du med Push? Det du kan göra för att bli av med notisen är ju att trycka Rensa så notiserna försvinner. Upplever samma sak och det gjorde inte min Wildfire utan då försvann notisen när jag läste det på datorn medan den ligger kvar på Neon. Rensar jag den kommer den dock ej tillbaka iom att den vet att mailet är läst.

4. Data-Danne

Data-Danne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, men grejen var just den att jag inte ville behöva gå in och göra något på telefonen alls för att den skall fatta att mailet är läsmarkerat. Jag tar inte upp jobbtelefonen ur fickan så ofta, och när jag väl gör det så vill jag inte få falsklarm om nya mail, om jag nu har läst dem redan.