Exchangesync med froyo (2.2)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Gripenstedt, 31 jul 2010.

1. Gripenstedt

Gripenstedt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rykten säger att den eminenta och livsnödvändiga appen Lock Picker inte funkar med froyo (2.2). Kan någon bekräfta eller dementera detta? Froyo skall enligt HTC börja rullas ut denna helg. Vågar man ladda ned och få tillbaka det förhatliga kravet på pin-kod för att Lock Picker slutar fungera?

Last edited: 31 jul 2010
  2. Ewsen

Ewsen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag förstod det så ska exchangestödet förbättrats i froyo. Så kanske behövs inte ens lockpicker :).

Last edited: 1 aug 2010
  3. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Att stödat förbättrats råder det inga tvivel om, dock blir skillnaden för Desire och gemene man ganska så liten. HTC hade redan implementerat delar av security policy stödet i sin egna klient på 2.1. Därav ditt "behov" av LockPicker. Men nu får man som admin på Echange och andra Mobile Device Mgmt system bättre stöd att låsa telefonens funktioner. Troligen kommer det väl en uppdaterad LockPicker för de som vill bryta mot sitt företags policy ;-)

4. Peiza

Peiza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5. Peiza

Peiza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

6. dj_asen

dj_asen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En lite guide för dem som vill ha möjligheten att kunna disabla grafiskt lösenord för Froyo 2.2 användare.

1. Hämta App'en "Titanium backup" från Market och installera.

2. Öppna "Titanium backup", välj fliken "backup/restore" och kör uninstall på din nuvarande Email klient.

3. Hämta sedan hem filen "Email.apk" som finns bifogad i det första inlägget på denna tråden http://ip208-100-42-21.static.xda-de...d.php?t=775007 och spara sedan filen på SD-kortet. (Man behöver registrera ett konto och aktivera detta om man inte redan är medlem på XDA).

4. Kör sedan App'en "Astro file manager"(eller likvärdig app) och välj att installera den nya sparade "Email.apk" filen på telefonen.

5. Du får konfiguera upp ditt mailkonto på nytt men när det är gjort skall du under "Meny>Inställningar>Plats och säkerhet>Ställ in skärmlåset" kunna avaktivera skärmens upplåsningssäkerhet.

En lösning för de som inte orkar vänta på att Lockpicker ska fungera..