Excitera Mobile cup 2011

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mobilecup, 31 jan 2011.

1. Mobilecup

Mobilecup Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Jag heter Johan och är projektmedlem för Excitera Mobile cup 2011. Mobile cup är ett av fyra stora projekt hos Excitera, den studentdrivna ideella entreprenörskapsföreningen i Stockholm.

Mobile Cup är som det låter en tävling inom mobil kommunikation. Tidigare år har det endast varit en tävling som har gått ut på att, efter ett angivet tema, skapa en så användbar applikation till mobiltelefoner som möjligt. Tävlingsformen finns kvar även i år. Denna applikation behöver inte vara plattformsoberoende och kan t ex fungera till antingen IPhones eller Android-telefoner. I prispotten för denna deltävling hittas marknadsföring av din applikation till ett värde av 100 000 SEK. Alla deltagare får också en gratis Basic pro-licens (värd €199) av vår partner, MoSync.

Nytt för i år är att man istället/också kan deltaga i den andra tävlingen som går ut på att skapa ett koncept för en mobilapplikation. Det är alltså idéen som räknas och här krävs det inget skapande av själva applikationen, och där med inte heller några programmeringskunskaper. Förstapriset här är 5 000 SEK.

Jag vill också passa på att tipsa om vår kick-off som kommer att hållas på bottenvåningen i Sing Sing-byggnaden på KTH den 23:e februari kl 17.15. Adressen dit är Lindstedtsvägen 30. Under kvällen kommer tävlingen att presenteras. Förutom det kommer det bjudas på något att äta och dricka, gästtalare från partners i branschen samt möjligheten att kunna ställa frågor och kanske få lite extra inspiration inför den stora tävlingen som äger rum senare i vår. Övrig information kan du enkelt hitta på vår hemsida, www.mobilecup.se, där du också hittar detaljerade tävlings- förutsättningar och regler. Där finns också formuläret som ska fyllas i vid anmälan till tävlingen. Se till att du har läst igenom all information och regler innan du sätter igång med arbetet kring din applikation.
    Har du frågor angående detta så svaras de gladeligen i den här tråden av någon av våra projektmedlemmar. Vill du inte att din fråga ska vara synlig för andra? Ta då kontakt med någon av oss via sidan "Contact" på mobilecup.se.

Med vänliga hälsningar,
    Johan Gustawsson
    [email protected]

Last edited: 31 jan 2011
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vad för student, och var någonstans?

3. Mobilecup

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Högskole/Universitetsstudenter är de vi inriktar oss mot. Sedan får det vara var som helst. Är du inte det så kan det ju lösas med att du tar med en polare i laget som är det :)

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag är det på Chalmers. Kändes som om den mer riktade in sig på Stockholm och därav mina farhågor om att det bara var KTH.

5. Mobilecup

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej :) Nja, det gör det ju egentligen inte. Dock är det väl kanske lite mer bekvämt att ta sig dit om man bor i närheten av Stockholm då lokalen vi använder tillhör Kungliga Tekniska Högskolan och ligger på Valhallavägen.

6. Mobilecup

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar komma in en del anmälningar nu, kul! Har ni några frågor eller funderingar så besvaras de antingen här eller via kontaktsidan på www.mobilecup.se