Exportera data från Google Fit - genom Health Connect?

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 23 dec 2024.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 019

MINA ENHETER

Google Fit har mig veterligen ingen exportmöjlighet alls, förutom nån liten bild man kan spara/dela. Via Google Takeout får man förvisso ut Fit-data men jag vill minnas att det är något ovanligt filformat som jag inte vet hur man öppnar, plus att det är en ganska jobbig process att begära ALL DATA via Takeout ifall man vill ha en enstaka inspelning.

Jag skulle vilja få möjlighet att få Fit-data som en vanlig KML-fil eller liknande format, gärna så att det går att öppna en inspelning och studera mer i detalj hur man har gått, typ som ett lager i Google Maps. Just KML-filer går att öppna i Google Maps som ett lager. I Fit går det inte ens att zooma tillräckligt på en inspelning i mitt tycke, så en kartapp som Google Maps vore smidigare, som också visar min egen position tillsammans med inspelningen, så att det skulle gå att följa precis samma väg igen.

Jag kom då på att Health Connect kanske kan lösa detta? Health Connect är ju en hubb som ska göra det möjligt att ansluta olika träningsappar med varandra, och dela data däremellan. Kan det alltså vara möjligt att ta ner någon annan träningsapp, göra så Google Fit delar allting till den appen, sen kanske den appen har någon smidig exportmöjlighet, typ som KML-fil? Eller att den appen i sitt egna gränssnitt erbjuder det jag saknar ovan, bättre möjlighet att zooma, möjlighet att se inspelningen jämförd med sin egen position i realtid? Och kanske bättre delningsmöjligheter, ifall man vill skicka till en kompis.

Ifall någon har testat något liknande, eller vet nån träningsapp som har bra exportmöjligheter som skulle vara värd att försöka med, berätta gärna!
    Tror ni Health Connect kan lösa problemet?

Last edited: 23 dec 2024
  2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 019

MINA ENHETER

Ingen som vet?