Exportera från Google-konto till ett nytt

Diskussion i 'Allmänt' startad av martin303, 19 aug 2013.

1. martin303

martin303 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej kära swedroidare

Jag har ett litet problem jag skulle behöva lite hjälp med.

För några år sedan hade jag ett Picasa-konto där jag och mitt ex lade upp bilder som vi länkade till från vår reseblogg. Sedan köptes Picasa upp och så småningom blev bilderna länkade till mitt Google+ konto istället.

Nu är vår tid över sen ett tag tillbaka men hon använder fortfarande bloggen och länkar numer till sitt Google - konto. De gamla bilderna länkar dock till mitt och det vill jag bli av med på något sätt. Mitt konto använder jag till Gmail, Google Play och så vidare.

Kan jag på något sätt flytta över allt (utom bilderna) till ett nytt konto? Vill helst slippa att flytta på bilderna då det skulle resultera i hundratals brutna länkar till bilderna på bloggen och huvudvärk.

En ny mailadress kan jag leva med men då vill jag att allt från Google Play följer med till den nya.

Några förslag hur jag kan gå tillväga?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Appar du köpt till ett konto är fast där.
    Om det bara är bilderna det handlar om och några hundra trasiga länkar så skulle jag hellre sätta mig och länka om alla bilder.

Annars så går du enklast till https://www.google.com/takeout/ och hämtar ut din data. Flyttar din cirklar till ditt nya konto.

Mailen kan du flytta med IMAP.

martin303 gillar detta.