Jag ska återställa min sons telefon. Men först vill ha göra en backup på hans kontakter. Jag tror de redan ligger på SD-kortet eftersom de följde med när vi flyttade kortet. När jag väljer visa kontakter så ligger de flesta under Telefon. Är det på själva telefonen eller på SD-kortet?
Det är själva telefonen. Jag kör Mina kontakter mot www.google.se/contacts Så får jag alltid kontakterna synckade om något skulle hända.
Det du kan göra är att du exporterar alla kontakter till SD-kortet och väljer telefon, då kommer det att skapas en .vcf fil. Sen är det bara att du sparar den filen, alternativt importerar den till valfritt gmail konto som sedan kan synkas med telefonen.
Grejern är att när man väljer att exportera till SD, så exporterar bara min telefon de kontakterna som ligger på gmail-kontot. Jag får inte ur mina kontakter som ligger på telefonminnet hur jag än gör... :-\ 620st dessutom...
Jag kanske har löst det äntligen. Hittade en app som hette "Backup Contacts" som gjorde om alla kontakter i telefonminnet till en vcd-fil som las på SD-kortet. Sedan importerade jag den filen till mitt Gmail-konto. Som det ser ut nu, så har det funkat! Hoppas verkligen det iaf.
Att spara kontakterna på google kontot är väldigt smart.. Blev själv räddad då olyckan hade varit framme.. Blev bestulen på mobilen men hade kvar samtliga kontakter då dom var lagrade tryggt hos google vcf filer är också bra
Det bästa är ju att synka till googlekontot för att återfå alla kontakter - oavsett vilken mobil man använder