Problem: Exporterar inte till SIM-kort

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av cdresor, 28 november 2011.

1. cdresor

cdresor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I kontakter (2.3.4, rootad) finns alternativet "exportera till SIM-kort". Jag gjorde det, fick "klart"-tecken och raderade allt jag hade på telefonen (alldeles för många dubletter etc). För att sedan importera från SIM-kortet...som var tomt :mad:
    Har sedan försökt i mindre skala - telefonen säger att det är sparat, men inget finns på SIM-kortet. Någon som har liknande erfarenhet? What to do?

2. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har samma problem, det funkade varken i 2.3.3, 2.3.4 eller nu 2.3.5 (alla original samsung rommar)
    Den klarar helt enkelt inte av att spara ens en kontakt på sim. Men läsa går bra.

Fick själv svar här att jag tydligen är typ "blåst" som fortfarande vill spara kontakter på sim kortet när det går att synka dom mot google tex.
    Men jag tycker det är viktigt, om jag tex vill BYTA telefon till ett helt annat märke tex eller ve o fasa gå ifrån android ;)

3. cdresor

cdresor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

blåst...

tack, då behöver jag inte tro att jag blivit tekniskt inkompetent från en dag till en annan o_O
    Frustrerande att det står att man kan exportera, att det står att det är klart.....så händer ingenting. Just nu är det lite enerverande att få sms med texten "ringer nästa torsdag istället" från ett nummer man inte vet vems det är :(

byte till iPhone *ryser* ??

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Ja eller så låter man google hantera kontakterna och dubletterna så är allt ur världen

Sent from my GT-I9100