EXT partition BORTA?!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av kandreas87, 30 okt 2010.

1. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Har ett stort jävla problem, min A2SD-partition har försvunnit!
    "No information available.." enligt Quick information (+ att alla mina appar från en nandroid restore inte fanns)..
    Vad jag har gjort;
    Hade Leedroid 2.2d -> flashade in MIUI rom -> flashade in leedroid 2.2e -> flashade in CM 6.1.

Det var vid senaste flashningen jag märkte att telefonen gick slött, så av en ren slump kollade jag på quick info, såg då att jag hade typ 2MB på partitionen, och 1.94MB ledigt.. Drog in nandroid restore, och då var partitionen borta. Har ingen som helst aning om vad jag ska göra för att få tillbaka denna. SD-kortet har storleken 3.21GB, så mina 512MB som skall vara reserverat till ext-partitionen är inte där. Hjälp!

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ladda hem någon partitionshanterare (Partition Magic för windows) och mounta sdkortet i datorn o kolla.

Alternativt ladda hem gParted och lägg på usb-minne (mha unetbootin) och starta om datorn och kolla med gparted.

Annars, se till att rommen har a2sd+-stöd.

3. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack, skall prova det så fort jag får tillgång till en dator. Tänkte senare prova att köra in amon ra recovery (som jag förstått det verkar den ha lite mer sd-ext alternativ), och hoppas jag kan köra nån repair eller nåt. Jag återkommer under kvällens gång!

4. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan passa på att slänga iväg en liten fråga; kan man köra in amon ra recovery om man har rootat med unrevoked? Och för det andra (innan jag försöker fixa program o så); är det möjligt att köra partition magic osv. när sdkortet är mountat via usb kabel? Eller måste man ha kortläsare?

EDIT: Nu verkar det funka igen.. helt random.. tack för hjälpen!

Last edited: 30 okt 2010
  5. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag råkade ut för något liknande för någon gång i somras... Minneskortet hittades inte av desire alls (eller om den hittades med 0 byte - kommer inte ihåg)... Lösningen var att stoppa den i en kortläsare och plugga in den i datorn då hittades det som det skulle och sedan stoppa tillbaka i telefonen. Har fungerat sedan dess...