Extern Hårdisk, problem

Diskussion i 'Off Topic' startad av millemupp, 17 jan 2012.

1. millemupp

millemupp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan !
    Längesen jag var här på forumet men det var det första jag tänkte på när min externa hårddisk började krångla . Det är en HP Personal Media Drive om det hjälper, men allafall. Jag har skrivit några riktigt viktiga dokument på en dator i egypten , som jag sedan la över på min hårddisk, sen tog jag bort dokumenten från datorn där. Nu när jag kom hem så tänkte jag lägga över all data till min egna dator, såklart var sladden glapp och på dom 5 sek som det borde tagit att lägga över mina dokument så la den av, ALLT pajade ihop.. Datorn klarade sig genom att jag omformaterade till senast funkande version (vilket var precis innan dokumenten så det blev ingen skillnad) Och hårddisken... När jag sätter i USB-Sladden i datorn så "plingar" det till, men hårddisken finns inte i "Den här datorn" .. Har ni några tips ?
    Tack på förhand

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag hade antingen kört en live-cd av ubuntu eller någon annan dist om du nu har en skiva tillgänglig. Annars hade jag laddat ner VirtualBox och antingen kört en liveCD där i eller installerat Ubuntu för att se om det går att komma åt filerna från det hållet.

3. millemupp

millemupp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fattade nästan ingenting men jag ska försöka så gott det går. Tack så mycket!