Problem: Externa högtalaren glappar

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av djjokke, 9 aug 2012.

1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Upptäckte precis att min externa högtalare helt plötsligt har börjat glappa. Allt jag behöver göra är att trycka väldigt väldigt nätt strax över Beats-symbolen ovanför högtalaren för att den ska knastra till eller helt sluta fungera. Släpper jag kommer ljudet tillbaka igen som det ska. Någon annan som haft samma fel?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. greenlight

greenlight Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, jag hade samma fel.
    Dock dök felet upp cirka 1-2 gånger i veckan. Även om man återställde telefonen startade om/stängde av så var felet kvar. Efter några timmar kunde det plötsligt komma tillbaks. Precis som du testade jag sedan att knacka på telefonen och då kom ljudet tillbaks. Men det konstiga var att det försvann lite till och från.
    Då slutade alltså ringsingnalen/högtaltelefonen att fungera.

När jag lämnade in den första gången till Anovo hittade de inget fel.
    Andra gången filmade jag felet och visade upp felet live för de på TELE2-butiken så att de kunde se felet själva och skriva ner det i felbeskrivningen. Jag bad de skicka in den på långtidsstest hos Anovo.
    De bytte ut moderkortet.
    Nu har jag haft mobilen i en dag bara så jag hoppas på att problemet är löst. GPSen strulade och gör det forfarande trots moderkortsbyte (main-board) :(

Last edited: 10 aug 2012
  3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tack för ditt svar.

Jag tänkte gå in i en 3-butik och faktiskt visa dem där direkt. Har även en gul fläck nere i vänstra hörnet som jag kan passa på att nämna samtidigt.

Men jag är inte jättesugen på att skicka den till Anovo. Jag vet att Deltaservice som finns nära mig byter skärmar på garantin, men om de även fixar andra problem vet jag inte. Någon som kan svara på det?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Delta service är godkända av HTC och de lagar mer än skärmar.
    Detta fick jag av Fredrik på HTC när jag frågade om service hos andra än anovo:
    "Information service verkstaden behöver när du skickar in telefonen är följande uppgifter:

Ditt namn
    Returadress
    Postnr, Ort
    Telefon nr (dagtid)
    Fabrikat, Modell, IMEI nummer
    Felbeskrivning

Efter att du har bifogat ovanstående uppgifter skicka med kopia på kvitto samt alla defekta delar. Du bör skicka som rekommenderat brev och anteckna kollinummer för att kunna följa din produkts leverans samt säkerställa att den blir mottagen.

OBS! Telefonen kommer att återställas så kom ihåg att göra en backup.

Anteckna IMEI nummer som du kan använda som sökbar referens vid ett senare skede av reparationen (ett nummer som börjar med 35 eller 01 och är 15 siffror långt, återfinns bakom batteriet i telefonen, ett inköpskvitto eller alternativt på kartongen).

Tag även ut SIMkort.

När telefonen finns inskriven på verkstad kan du söka på din service via Anovos hemsida: www.anovo.se -> "SÖK DIN SERVICE" med hjälp av IMEI- numret. Alternativt skickas telefonen till DeltaService AB/ CR Service där du även kan följa din service order på deras hemsida: www.deltaservice.se

Detta skickas sedan till:

Anovo Nordic AB
    Nätverkgränd 11
    721 36 VÄSTERÅS

DeltaService/CR Service
    Propellervägen 37
    392 41 KALMAR

DeltaService/CR Service
    Bruksgatan 2
    232 53 ÅKARP

Vid ytterligare frågor gällande Anovo är du välkommen att kontakta dem via mail: [email protected] eller via telefon: 0900-100 59 00 (kostar 19,50kr per samtal).
    Vid ytterligare frågor gällande DeltaService AB/CR servcie så är du välkommen att kontakta dem via mail : [email protected] eller via telefon: 040-430030.""

djjokke gillar detta.