Externa SD-kortet verkar ha kraschat, återinstallera appar?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Bulan, 14 apr 2011.

1. Bulan

Bulan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon (Samsung Galaxy S 2.2.1) startade om (okänd anledning, låg i fickan) och efter det startade den upp som den gör första gången med genomgång för inställningar etc.

Och det blev också massa FC från diverse appar som låg på det externa SD-kortet, eftersom de nu verkar vara "halvinstallerade" eller hur man ska utrycka det. Dvs tjänsterna verkar vara registrerade att de ska köras, men krashar direkt de försöker starta.

Det hela verkar vara beroende på att inget av appsen som låg på externa SD-kortet längre finns installerade. försöker jag starta något som en gammal "genväg" pekar på så säger den bara:
    "Programmet är inte installerat i telefonen"

Kopplar jag USB till datorn ser jag att det trots detta ligger en massa filer på Ext SD-kortet, under .android_secure så ligger massa *.asec filer, dvs appfilerna, men de verkar inte längre vara installerade.
    Går jag dock in på Market under "Mina appar" så ligger alla där i listan. (men ingen går som sagt att starta.

Exakt samma sak har hänt en gång tidigare också, då löste jag det genom att köra en fabriksåterställning, vilket då ledde till att jag behövde installera om varenda app manuellt igen.

Skulle helst vilja slippa detta denna gång då jag tycker det är rätt mödosamt att leta reda på alla, och de verkar ju också finnas "nästan" kvar.
    Går det att registrera om apparna, installera om utan att behöva gå in på varje i listan och välja avinstallera, sen söka upp igen och välja installera?

Kort sagt tips för att jag ska slippa knappa på Market en hel dag.. :ehm: