Extra laddare till Liquiden - funkar denna?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av ted1001, 22 dec 2009.

1. ted1001

ted1001 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vill ha en extra laddare (som jag kopplar till vägguttaget) och funderade på huruvida safe det är att bara köpa en vanlig noname-miniusb-laddare, typ denna på Clas Ohlson:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=70586415

Dumt? (Vill alltså ha en jag kopplar till vägguttag, inte en dators usb-ingång).

Helst skulle man kanske vilja ha ett fint ställ att ställa den, men den där plastplutten över miniusb-ingången på telefonen gör ju att det blir lite meckigt.

2. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag gissar på att Liquid har inbyggd laddkrets och reglerar ström/spänning. Dock bör du vara noga med att inte få för hög spänning. En universal USB-laddare bör väl dock lägga sig på 5 volt och det ska vara okej.

3. ted1001

ted1001 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Makes sense... köpte en Motorola-laddare på Clabbe. Står på kartongen att den passar alla mobiler med mini-usb-ingång. Och, den laddar på fint nu iaf. Själva transformatorn anger 5V och 550mA som output. (Originalladdaren som följer med Liquiden anger max 1A).

4. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Borde inte vara några konstigheter. USB är 5.0V och mer än det behöver man väll inte veta.

5. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det inte så att bara spänningen (alltså 5volt) är det man behöver kolla och
    det har ju alla USB produkter sen är det väll så tror jag att ju mer Ampere det
    är ju fortare laddar du batteriet? Sedan skall du väll inte gå över 1 Ampere kanske då original laddaren var på det.