Extra sim. Tvilingkort

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av edge, 9 okt 2012.

1. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan,
    Jag har idag en sgs2, men har nu även köpt en lumia 800 bara för att testa lite.

Problemet är att samsungen har vanligt sim och nokian mikro sim. Hur löser jag detta bäst? Vill helst inte ha två abonnemang bara för att testa lite. Tack för svar!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan beställa ett microsim från Tele2 för 49kr och sedan köpa en microsim adapter för typ en 50-lapp på exempelvis clas ohlson eller Kjell och Company :)

Simkorten är oftast dubbelstansade och då går det ibland att använda det som adapter, fast ibland går själva stansningen för det större simkortet sönder när man tar ut det mindre. Hoppas att du förstår vad jag menar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tackar!!
    (btw, vart har tack-knappen tagit vägen??)

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag hittade ett annat sätt nu - men jag skulle fortfarande rekommendera att du beställer ett nytt simkort från Tele2 direkt. Troligtvis är det ju dubbelstansat och om du lyckas få ut det utan att den större stansningen går sönder - då har du ju en adapter där.

Vill du hellre göra allt själv så fanns det också stansar för micro-sim, vad jag inte hade koll på var att det ingick adaptrar i de pakteten - men de kostar 99kr för en stans och adapter på kjell och company (http://www.kjell.com/sortiment/dato...d/ovriga-tillbehor/stans-for-micro-sim-p35093).

En adapter kostar 29,90kr på kjell och company, så det är lite billigare med ett nytt simkort och adapter (http://www.kjell.com/sortiment/dato...ttor/ipad/ovriga-tillbehor/sim-adapter-p35094) :)

För mig finns så finns tack-knappen kvar, en grön knapp till höger under inläggen.

edge gillar detta.
  5. Vivadata

Vivadata Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

I Stockholm fixar Mr Gizmo vid St Eriksplan/Torsgatan det gratis.